کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی:با این روش ها به کودکتان برای دوست یابی کمک کنید. بخش 1 از 3

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار

کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی:با این روش ها به کودکتان برای دوست یابی کمک کنید. بخش 1 از 3یکی از مشکلاتی که کودکان بیش فعال با آن مواجه هستند در زمینه ارتباطات اجتماعی، پیدا کردن دوست است، به علت تکانشی رفتار کردن بعضی از آنها، کودکان دیگر خیلی علاقمند به ایجاد ارتباط با آنها نیستند. به همین دلیل یکی از درمانهایی که برای این کودکان قابل کاربرد است آموزش روابط اجتماعی و مشاوره و رفتار درمانی در این حیطه می باشد.

در روابط اجتماعی، اگر کودک شما در مورد صحبت کردن با کودک دیگری عصبی به نظر می رسد، شما می توانید به وی کمک کرده و شروع به گفتگو با او کنید.

تنطیم کردن تاریخ و زمان های بازی با بچه های دیگر در مدرسه که به خوبی تحت نظارت و فعالیت های خاص برنامه ریزی شده باشد نیز می تواند کمک کننده باشد، آنها علاقمند به بازی در گروه ها می باشند باید در این مورد انها را تشویق و هدایت کرد.

باید از آنها خواست تا در فعالیت های گروهی بیشتر مانند : کارهای هنری، باشگاههای ورزشی و کلوپ های ویدیویی شرکت کنند و اجازه دهید تا در انتخاب، تصمیم گیری آزاد داشته باشند و خودشان به طور مستقل نیز برنامه ریزی داشته باشند چرا که در زمینه مسائل اجتماعی مفید خواهد بود، در این زمینه می توانید از مشاور هم کمک بگیرید.

با کمک مشاوران و درمانگران و ارائه تمرین ها و فعالیت های مرتبط می توانید آنها را علاقمند به روابط اجتماعی درست کنید و با پاداش دادن های به موقع و صحیح به سمت درست آنها را سوق دهید.

🍄 کشف دلیل دوست‌گریزی کودک
چنانچه فرزندتان در ایجاد و حفاظت دوستی‌ها مشکل دارد، بکوشید دلیل آن را دریابید. آیا آن ‌قدر حساس است که همواره احساساتش جریحه دار میشود و دوستانش را از دست می‌دهد؟ آیا ساکت است و نسبت به ارتباط با بقیه بی تفاوت است؟ آیا تهاجمی ‌و قلدر است و بهمین دلیل کودکان دیگر نمی‌خواهند با او باشند؟ آیا از مهارت‌های اجتماعی برخوردار نیست؟ آیا مهارت‌های ضروری را برای یک دوست باوفا بودن ندارد؟

🍄 صحبت با کودک
دقیق باشید. درباره رفتارهایی که مشاهده میکنید و اینکه چگونه سبب تاثیرگذاری بر روابط می‌شوند، گفتگو کنید. درباره دوستی گفتگو کنید. چنانچه کودک به علت تمام شدن یک ارتباط دوستی از دید روانی صدمه دیده است، درباره وضعیت دوستی‌ها و اینکه چطور طی سال‌ها رفیقان زیادی خواهد داشت که برخی از آن‌ها به مدت زیادی و برخی از آن‌ها تنها زمان کوتاهی دوست او خواهند بود، گفتگو کنید از کودک بخواهید نام یکی از همکلاسی‌هایش را که همه او را دوست دارند بگوید و بعد درباره خصوصیات او چنین بپرسید: «چه طور رفتار می‌کند؟ چه کارهایی انجام می‌دهد؟ خصوصیات یک دوست خوب چیست؟»

🍄 گزینش اهداف دوستی
با همدیگر در این‌باره گفتگو کنید که دوست دارد چه مهارت‌های اجتماعی و چطور دوستی‌هایی داشته باشد، بیشتر کودکان توانایی دارند به سادگی کودکانی را که دوست دارند با اونها دوست باشند، نام ببرند.

چنانچه کودک خردسالی، امکان برقرار نمودن رابطه با بقیه را نداشته باشد، نمیتواند بیاموزد که چه طور در اجتماع رفتار کند.

به او مهارت‌های اجتماعی را بیاموزید و هنگامی‌ که دوستی‌اش خاتمه یافت وی را یاری کنید.

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی چناران
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی خرو
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی خلیل‌آباد
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی خواف
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی داورزن

Related posts