کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی:چه عواملی باعث کودک آزاری میشود؟ بخش هفتم

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار درمانی چیست , بهترین کرج رشته گفتار درمانی , بهترین کرج مراكز گفتار درماني شرق تهران , بهترین کرج گفتار درمان خوب در تهران , بهترین کرج دکتر هوشنگ دادگر , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی دولتی , بهترین کرج مراکز گفتاردرمانی در جنوب تهران , بهترین کرج بهترین متخصص گفتار درمانی در تهران , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی در غرب تهران , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی در کرج , بهترین کرج بهترین گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج درمان لکنت زبان در کرج , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان در کرج , بهترین کرج درمان لکنت در کرج , بهترین کرج مطب گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج فهرست گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج درمان تلفظ در کرج , بهترین کرج بهترین کاردرمانی در کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج کاردرمانی البرز , بهترین کرج کلینیک کاردرمانی در کرج , بهترین کرج مراکز توانبخشی کرج , بهترین کرج کاردرمانی سینا , بهترین کرج مراکز کاردرمانی کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج, بهترین کرج بازار کار کاردرمانی , بهترین کرج کاردرمانی در منزل , بهترین کرج کاردرمانی کودکان , بهترین کرج رتبه لازم برای کاردرمانی , بهترین کرج مرکز کاردرمانی , بهترین کرج رشته کاردرمانی چیست؟ , بهترین کرج کاردرمانی غرب تهران , بهترین کرج کاردرمانی جسمی

کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی:چه عواملی باعث کودک آزاری میشود؟ بخش هفتم
با دقت به اینکه امکان آزار جنسی برای اطفال وجود دارد و خیلی وقتها آزار جنسی توسط اشخاص نزدیک به طفل اتفاق میوفتد نیاز است پدر و مادر در این مورد قطعا اطلاعات لازم داشته باشند.

در لحظه‌ای که با این مورد برخورد میکنند پرسش نپرسند، توضیح نخواهند، طفل را مسئول ندانند و قطعا در نخستین مهلت برای علاج به متخصص روانشناسی کودک سر بزنند.

(ذکر این نکته لازم است که جلوگیری خیلی مهم‌تر از درمان می‌باشد و چنانچه پدر و مادر تربیت جنسی طفل را بیاموزند و از سن و سال ۴-۳ سالگی آموزش‌های ویژه کودکان را آغاز کنند، امکان آزارهای جنسی در اطفال بسیار کمتر شده و از پیامدهای سخت و طاقت فرسای آن در دوران کودکی و بزرگسالی جلوگیری می‌شود)

بطور معمول متخصصین با ارزیابی دقیق از نقاشی‌ها، بازی‌ها و شیوه‌های تخصصی توانایی دارند میزان آزار و زیان را مشخص کرده و درمان بموقع را آغاز نمایند.

امیدوارم پدر و مادر عزیز با عنایت به اهمیت مسئله کودک آزاری جنسی تمام سعی خود را بکار گیرند تا پیش از وقوع حادثه مهارت‌های واجب و ضروری را کسب کرده و از این زیان شدید جلوگیری نمایند و چنانچه زیان ایجاد شده است به جای سرزنش خود در نخستین مهلت بدون هراس از قضاوت به مشاورین متخصص مراجعه کرده و از زیان‌های شدید آن جلوگیری کنند.

🍄 عوامل پدید آورنده کودک آزاری را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

الف- عوامل ناشی از وضعیت کودک

1- کاستی و درماندگی بدنی کودک

یکی از عوامل کودک آزاری، ناشی از درماندگی طفل در اداره زندگی خود و وابستگی او به والدین است، که این موضوع به صورت خاص در اطفال نارس، عقب مانده و معلول، امری است که سبب جرأت یافتن کودک آزار میشود.

بطور نسبی کودکانی که گرفتار مشکلات پایداری از این دست اند، بیشتر از دیگر کودکان، قربانی کودک آزاری شده اند.

2- مشکلات روانی کودک

یکی از عوامل آزار کودکان از سوی پدر و مادر، شیطنت‌ها و رفتارهای ناهنجاری است که کودکان از خود بروز می‌دهند، که گاه این بی قراری‌ها ناشی از بیش فعالی طفل است.

بیش فعالی از آن گروه دشواری هایی رفتاری است که نیازمند برنامه‌های خاص تربیتی و گاه درمانی است.

نا آگاهی پدر و مادر نیز باعث میشود تا این دشواری بحرانی شده، منتهی به طفل آزاری شود.

البته مشکلات روانی دیگری، چون اضطراب، شب ادراری، پرخاشگری و … از دشواری هایی است که احتیاج به برنامه تربیتی و درمانی دارد.

ولی شوربختانه گاه به علت بی دقتی و یا ناآگاهی پدر و مادر نسبت به مداوا درست، این دشواریها همچنان باقیمانده و سبب برانگیخته شدن خشونت علیه ایشان میشود.

به عنوان نمونه پدر و مادر، دست کودک مبتلا به شب اداری را قاشق داغ می زدند، تا او را تنبیه کنند.

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی بایگ
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی بجستان
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی بردسکن
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی بیدخت
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی تایباد
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی تربت جام
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی تربت حیدریه

Related posts