با تیک عصبی چه کنیم|برترین مرکز توانبخشی در البرز 09121623463

با تیک عصبی چه کنیم|برترین مرکز توانبخشی در البرز 09121623463

 

یکی از عارضه های بیماری عصبی است که همراه با انقباض غیر ارادی عضله یا ماهیچه های دست، پا، صورت، کنار لب و یا چشم ها ظاهر می شود. تیک عصبی در حالت های گوناگون و یا در حالت شدید یا ضعیف رخ میدهد.مهمترین عامل در ایجاد آن کمبود ویتامین به ۶ B یا پیریدوکسین میباشد.تیک عصبی در حالت اولیه یا همان انقباض عضلانی شدت زیادی ندارد و بیمار مانند افراد معمولی و طبیعی زندگی می کند. برای درمان این عارضه باید از فشارهای روانی کاست و همچنین تغذیه مناسبی انتخاب کرد و مصرف روزانه B 6 برای این بیماری مناسب می باشد.

علل ایجاد تیک‌های عصبی

وقتی کسی دچار تیک می‌شود و با این مشکل روبه‌روست، به عللی که باعث بروز این مشکل شده، فکر می‌کند، اما در این میان معمولا بیماری‌های جسمی نادیده گرفته می‌شود و هیچ‌کس تصور نمی‌کند مشکلات فیزیکی هم می‌تواند در ایجاد این تیک‌ها موثر باشد. در صورتی‌ که علاوه بر زمینه ژنتیکی که در بروز این بیماری موثر است، برخی بیماری‌های جسمی مانند درگیری ارگان‌های خاصی در مغز هم می‌تواند در ایجاد تیک نقش داشته باشد. علاوه بر این‌، استفاده از مواد خاصی مانند محرک‌ها و آمفتامین‌ها هم در این زمینه موثر است. البته گاهی با انجام دادن فعالیت‌های خاص فیزیکی یا روانی و هنگامی که حواس فرد خیلی به تیک نیست، تعداد یا شدت این حرکات هم کاهش می‌یابد. در مقابل، ممکن است تیک‌ها به دلیل خستگی، هیجان، اضطراب یا گاهی هم بر اثر تماس با گرما افزایش پیدا کند.همچنین زمانی که بیماران تلاش می‌کنند تیک‌ها را کنترل کرده و آنها را کاهش دهند، معمولا نتیجه معکوس می‌گیرند و شدت یا تعداد تیک‌ها بیشتر می‌شود. حتی گاهی در خواب هم ممکن است این تیک‌ها باقی بماند و ادامه پیدا کند.

 درمان  تیک عصبی

کسی که دچار این مشکل می‌شود، باید تا پایان عمر با آن زندگی کند یا راه‌حلی برای بهبود تیک وجود دارد؟ شاید این یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی باشد که برای کسانی که دچار تیک هستند، پیش می‌آید.معمولا هدف از درمان تیک، قطع کامل آن نیست، چون چنین شرایطی ممکن است عملی نباشد. بنابراین هدف این است که با وجود چنین حرکات و تیک‌هایی، فرد زندگی و عملکرد نرمالی داشته و زندگی‌اش مختل نشود.علاوه بر دارو درمانی برای بهبود تیک‌ها، روان درمانی نیز بسیار مهم و قابل توجه است. به این معنی که خانواده و خود فرد باید آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کنند تا مشکلات‌شان به حداقل برسد.درباره تیک‌های خفیف که اختلالی در کارکرد فرد ایجاد نمی‌کند، فقط لازم است بیمار را کنترل کنیم و مراقبش باشیم که اگر تیک شدت یافت، درمان را آغاز کنیم.بروز اختلال در تعاملات اجتماعی، ناراحتی یا درد فیزیکی و ایجاد اختلال در جنبه‌های مختلف زندگی مانند شغل و تحصیل فرد از مواردی است که به درمان نیاز دارد و نباید فراموش کنیم اولین قدم در درمان تیک، آموزش بیمار، اعضای خانواده و کسانی است که با او در ارتباط هستند.هدف از درمان، حذف کامل تیک‌ها نیست، بلکه می‌خواهیم احساس ناراحتی فرد کاهش یابد و تیک‌ها نیز تا حدی کنترل شود که تداخلی در زندگی فرد ایجاد نکند.

 

ادامه مطلب  چرا وضعیت جهرم هنوز قرمز است؛ واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد، جهرم را در برابر موج بعدی بیمه می کند


behtarinalborz.ir
goftardarmanionline.ir
googleimage.ir
hamejaa.ir
medu-karaj.ir
siavashataee.ir
slpnews.ir
autismonline.ir
avalinkaraj.ir
behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir
behtarinkaraj.ir
goftareravan.ir
google-map.ir
googlegame.ir
googlemovies.ir
karaj-medu.ir
kardarmanialborz.ir
kardarmanikaraj.ir
loknatclinic.ir
loknatshekan.ir
siavashataee.com
goftardarmani.com
neurofeedbackalborz.ir
otalborz.ir
otkaraj.ir
pff-rhs.ir
pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir
pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir
siavash-ataee.ir
slpkaraj.ir
slponline.ir
speech-therapy.ir
tjhvnvlhkd.ir
کرج باغستان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج باغستان غربی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج شهرک بهارستان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج باغستان شرقی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج عظیمیه , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سه راه گوهردشت , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج رجایی شهر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج گوهردشت , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج چهارراه طالقانی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج کلاک , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سرجو , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حصار , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج وسیه , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج باغ پیر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج بیلقان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حسین‌آباد بیلقان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج علی‌آباد پرگیرک , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج تپه مرادآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج بیدستان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج صحرای ویان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج جوادآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج نهر رستم , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج دره دروا , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حسن‌آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حاجی‌آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج صوفی‌آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج وهرجرد (ورگرد) , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج دلمبر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حیدرآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج میان‌جاده , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج شنبه‌دژ , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج نوزمین , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سیاه کلان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج کسین , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج کارخانه قند , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حسین‌آباد مهرشهر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج جو مردآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سرحد آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج آسیا برجی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سرآسیاب ,

 

Related posts