بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:۱۰ راهکار عملی برای استخدام بهترین افراد در سازمان

بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:۱۰ راهکار عملی برای استخدام بهترین افراد در سازمان

در دنیای امروز، خلاقیت بسیار حائز اهمیت است. در استخدام بهترین افراد برای سازمان، توانایی خلاقانه فکر کردن، یک مهارت ضروری مخصوصاً برای شغل‌هایی است که مدیریتی هستند و یا مربوط به توسعه‌ی کسب و کارند و لازم است که افرادی که در این سِمت ها مشغول به کار می‌شوند، از خلاقیت بالایی برخوردار باشند. حتی در سِمت‌های سازمان که نیاز به خلاقیت کمی دارند نیز حضور افراد خلاق می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

بنابراین در هر شغلی در سازمان، اگر قرار است فردی را استخدام کنیم، وجود خلاقیت در آن فرد می‌تواند بسیار جذاب باشد و باعث شود در کارش موفق‌تر بوده و بهره‌وری سازمان را نیز افزایش دهد.

مقدمه ای بر استخدام بهترین افراد

یک سوال عجیب که در مصاحبه‌های استخدامی برای استخدام بهترین افراد در شرکت‌هایی مانند اپل، فیس بوک و ایر بی ان بی (Airbnb) از مصاحبه‌شوندگان، پرسیده می‌شود شبیه این سوال است:

اگر هنگام پرواز با هواپیما، سقوط کنید و شما تنها بازمانده‌ی پرواز باشید که جان به در برده‌اید، چه می‌کنید؟

دوست دارید با تعداد بیشتری از سوالات خلاقانه‌ی این شرکت‌های بزرگ جهت استخدام بهترین افراد آشنا شوید؟ در ادامه، به ۷ سوال عجیبی که برخی از شرکت‌های معتبر و موفق جهان در مصاحبه‌های استخدامی خود برای استخدام بهترین افراد می‌پرسند، اشاره می‌کنیم. سپس در ادامه به راهکارهایی می‌پردازیم که از ابتدا تا انتهای فرآیند مصاحبه، می‌توانید به کار ببرید تا افراد خلاق را در سازمان خود جذب نمائید.

استخدام بهترین افراد - فرد خلاق، در کارش موفق‌تر بوده و بهره‌وری سازمان را نیز افزایش دهد.

۷ سوال استخدامی عجیب!

۱- شرکت ایر بی ان بی (Airbnb): اگر هنگام پرواز با هواپیما، سقوط کنید و شما تنها بازمانده‌ی پرواز باشید که جان به در برده‌اید، چه می‌کنید؟

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: خوشحال بودم که آن روز به تنهایی خلبانی کرده‌ام و مسافری نداشته‌ام! 🙂

۲- شرکت دراپ باکس (Dropbox): اگر شما از خواب بیدار شوید و ببینید که ۲۰۰۰ ایمیل نخوانده دارید ولی فقط بتوانید ۳۰۰ تای آن‌ها را جواب بدهید و برای بقیه فرصت نباشد، چگونه تصمیم می‌گیرید که کدام ایمیل‌ها را در اولویت قرار بدهید؟

ادامه مطلب       بهترین مرکز خوب گفتاردرمانی کرج | گفتاردرمانی سیاوش عطایی 09121623463 | تهران باغ فیض فرعی بابائی

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: یک فیلتر در ایمیل‌هایم وجود دارد که مهم‌ترین ایمیل‌ها را دسته‌بندی می‌کند و در یک فولدر قرار می‌دهد. بنابراین من فقط به نام فرستنده‌ی ایمیل سریعاً نگاهی می‌اندازم و اگر مهم بود، آن را باز می‌کنم.

۳- شرکت اکسیا (Aksia): اگر شما ماشینی داشته باشید که روزی ۱۰۰ دلار پول تولید کند، الان چه قدر حاضرید پول بپردازید تا آن ماشین پولساز را داشته باشید؟

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: گفتید که من آن ماشین را دارم…. چرا باید برای آن پول بپردازم؟! 🙂

۴- شرکت بنانا ریپابلیک (Banana Republic): ناهار چی خوردید؟

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: “غذا”!

۵- شرکت اسپیریت ایرلاینز (Spirit Airlines): رنگ زرد را برای کسی که نابیناست، توصیف کنید.

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: زرد، یک رنگ درخشان است که یک فرد را سرشار از شادی و خوشی می‌کند.

۶– شرکت بوز (Bose): اگر از شما خواسته شود که یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ را که پر از آب‌نبات‌های ژله‌ای است خالی کنید، چه گونه این کار را انجام می‌دهید؟

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: با فرض این‌که این آب‌نبات‌های ژله‌ای شُل هستند و نمی‌شود آن‌ها را بی ملاحظه به درون یک کانتینر خالی کرد، من به افرادی که هواپیما را پر از آب‌نبات‌های ژله‌ای کرده‌اند زنگ می‌زدم و از آن‌ها می‌پرسیدم که چه کار کنم؛ آن‌ها که توانسته‌اند این آب‌نبات‌ها را درون هواپیما قرار بدهند، بارگذاری این آب‌نبات‌های ژله‌ای را درون این هواپیمای بزرگ مدیریت کنند، حتماً راهی برای برداشتن این مواد از داخل هواپیما نیز دارند!

۷- شرکت رد باکس (Redbox): چند نفر از مردم، سال گذشته از شهر شیکاگو به خارج از این شهر پرواز کردند؟

نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: صفر نفر! چون مردم که پرواز نمی‌کنند! هواپیما پرواز می‌کند!

ادامه مطلب  گفتاردرمانی در حافظیه

این شرکت‌های خلاق، با پرسیدن این سوالات، عمدتاً به دنبال بررسی کردن مهارت‌های تخصصی و عملی شما نیستند؛ بلکه میزان خلاقیت شما را مورد سنجش قرار می‌دهند. شما فکر می‌کنید از این سوالات و جواب افراد، به چه نکاتی در مورد آن‌ها می‌توان پی برد؟ نظرات خودتان را در زیر همین مطلب با ما و دیگر خوانندگان مجله قرمز در میان بگذارید.

در ادامه، ۱۰ مورد از مهم‌ترین کارهایی را که برای استخدام بهترین افراد در شرکت یا سازمانتان می‌توانید به کار ببرید معرفی می‌نمائیم. با ما همراه باشید.

برای استخدام بهترین افراد ، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که افراد خلاق را وسوسه کنید که برای شما رزومه بفرستند.

۱۰ راهکار عملی برای استخدام افراد خلاق در سازمان

در این قسمت، ۱۰ مورد از مهم‌ترین کارهایی را که سازمان‌ها برای استخدام بهترین افراد می‌توانند انجام دهند و بدین وسیله افراد خلاق را در شرکت یا سازمان استخدام کنند معرفی می‌نمائیم. با ما همراه باشید.

۱- آگهی استخدام مناسب

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که افراد خلاق را وسوسه کنید که برای شما رزومه بفرستند. برای این که توجه افراد خلاق را به آگهی استخدامتان جلب کنید، نباید مانند بسیاری از استخدام کنندگان، در آگهی استخدام کلمه‌ی “خلاق” را هزار بار به کار ببرید! دوران این کارها دیگر به سر آمده است و مصنوعی به نظر می‌رسد.

اما، چه طور یک آگهی استخدام مناسب طرح کنید؟

الف) با مزایای ارسال رزومه برای شرکت خود شروع کنید: شما باید مشخصاً خطاب به کارجویان بگویید که “چرا” باید برای شما رزومه بفرستند. به یاد داشته باشید که افراد خلاق، جذف فرصت‌هایی که پیش رویشان می‌گذارید، می‌شوند. آن‌ها نمی‌خواهند با یک کار متوقف شوند و دیگر رشد نکنند. آن‌ها خواستار رشد شغلی هستند. بنابراین آگهی استخدام شما در صورتی که نشان دهنده‌ی تمرکز شما بر روی آموزش و توسعه‌ی کارمندان باشد، برای افراد خلاق بسیار جذاب خواهد بود.

بنابراین، نکته‌ی اول در آگهی استخدام شرکتتان، این است که مزایای ارسال رزومه برای شرکت را بگویید و سعی کنید تمرکز شما بر روی آموزش و توسعه‌ی کارمندان شرکت باشد.

ادامه مطلب  شروع درمان مستقیم کودکان باید چگونه باشد|گفتار توان گستر 09121623463

ب) مقداری شخصیت سازمان را نشان دهید: سعی کنید که آگهی استخدام شما در مورد شرکت و نوع فرهنگ سازمانی‌تان، چیز جالبی را بیان کند. یک آگهی کسل کننده و غیر جذاب، مطمئناً توجه افراد پر انرژی را جذب نخواهد کرد.

ج) مختصراً به خلاقیت، اشاره داشته باشید: برای استخدام بهترین افراد، شما نمی‌توانید جلوی ارسال رزومه از طرف اشخاص غیر خلاق را بگیرید، اما می‌توانید افراد خلاق را هم جذب کنید تا رغبت پیدا کنند که برای شما رزومه بفرستند. اگر شما مستقیماً در مورد خلاقیت، نوآوری و قوه‌ی تخیل صحبت کنید، در این صورت افرادی که دارای این صفات هستند جذب آگهی شما شده و سعی می‌کنند که برای شما رزومه ارسال نمایند.

ابتدا سعی کنید مزایای ارسال رزومه برای شرکت را گفته و سعی کنید تمرکز شما بر روی آموزش و توسعه‌ی کارمندان شرکت باشد، سپس در مورد شرکت و فرهنگ سازمانی حاکم بر آن چیز جالبی را مطرح کنید، و در نهایت نیز به خلاقیت و نوآوری در آگهی استخدام خود اشاره‌ای داشته باشید.

آگهی استخدام شما باید نشان دهنده‌ی تمرکز شما بر روی "آموزش و توسعه‌ی کارمندان" باشد

۲- استفاده از رسانه‌های جمعی

۹۳% از کسانی که قصد استخدام بهترین افراد را دارند، از رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی استخدام بهره می‌برند. رسانه‌های اجتماعی باعث شده که فرآیند به کارگیری افراد راحت‌تر، سریع‌تر و با بازدهی بیشتر و هزینه‌ی کمتر انجام شود.

در راستای شروع فرآیند استخدام بهترین افراد، فکر می‌کنید که افراد خلاق، بیشتر در کجاها دور هم جمع شده‌اند؟ چیزی که واضح است این است که امرزه تعداد زیادی از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف جمع هستند و بسیاری از آن‌ها نیز در این رسانه‌ها بسیار فعال می‌‌باشند.

لینکدین، یک شبکه‌ی اجتماعی خوب برای پیدا کردن افراد مناسب جهت استخدام در شرکت است.

لینکدین، یک شبکه‌ی اجتماعی خوب برای پیدا کردن افراد مناسب جهت استخدام در شرکت است.

۳- استفاده از کارمندان فعلی، برای یافتن افراد جدید

بسیاری از کسانی که قصد استخدام بهترین افراد را دارند، فراموش می‌کنند که در شرکت، منابعی دارند که می‌توانند از آن‌ها برای آشنا شدن با افراد جدید و جذب افراد مناسب برای سازمان، استفاده کنند. بنابراین، یک راه این است که چنانچه به دنبال یک فرد خلاق، پر انرژی و با قوه‌ی خیال بالا هستید، از کارمندانی که خودشان این ویژگی‌ها را دارند و در شرکتتان مشغول به کار هستند، بخواهید تا اگر فردی مانند خودشان را می‌شناسند که این ویژگی‌ها را داشته باشد، به شما معرفی کنند.

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج ۴۵متری گلشهر خیابان گلزار فرعی سوسن – سیستم آموزش آنلاین گروه توانبخشی گفتار توان گستر

مراجعه به کارمندان فعلی در این خصوص، ۳ مزیت دارد:

الف) تناسب با فرهنگ سازمان: معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که با افرادی باشند که مانند خودشان فکر می‌کنند و شبیه آن‌ها هستند. بنابراین، اگر کارمندان شما که با فرهنگ سازمانی‌تان آشنا هستند و با آن تطبیق یافته‌اند، بتوانند فردی شبیه خودشان را برای سازمان معرفی کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که فرد معرفی شده، با فرهنگ سازمان تطابق داشته باشد.

ب)انگیزه بخشی به کارمندان: ثابت شده است که درگیر کردن کارمندان با تصمیمات کلان سازمان، عملکرد و انگیزه‌ی آن‌ها را افزایش می‌دهد (زیرا احساس تعلق آن‌ها به شرکت بیشتر می‌شود). این مزیت، بسیار بزرگ و مهم است.

ج) غربال‌گری اولیه‌ی افراد توسط کارمندان فعلی: خیلی بعید است که یک کارمند، شخصی را که فکر نمی‌کند به درد سازمان بخورد و یا برای سازمان ایجاد مشکل نماید، به شما پیشنهاد کند؛ زیرا کارمندان، از این‌که با انجام این کار توسط شما و دیگر افراد سازمان قضاوت شوند، می‌ترسند و ریسک معرفی کارمند نامناسب به سازمان را نمی‌کنند. بنابراین اگر فردی را پیشنهاد دهند، احتمال زیادی وجود دارد که آن شخص، برای سازمان فرد مناسبی باشد.

یک پیشنهاد در راستای استخدام بهترین افراد: برای اینکه کیفیت فردی را که توسط کارمندان فعلی به شما برای استخدام معرفی می‌شود بالا ببرید، خوب است که به کارمندی که فردی مناسبی را برای سازمان پیشنهاد می‌کند، یک جایزه یا پاداش بدهید.

برای استخدام افراد جدید در شرکت، ابتدا از کارمندان فعلی خود بخواهید اگر شخصی متناسب با فرهنگ سازمان و با ویژگی‌هایی که مد نظر شماست می‌شناسند، به شما معرفی کنند. با این کار، هم کارمندان فعلی شما به جهت مشارکت در کارهای کلان سازمان احساس تعهد و وابستگی بیشتری به سازمان خواهند داشت و هم کسانی را که معرفی می‌کنند، معمولاً افراد خوبی از آب در می‌آیند و کارهای شما برای غربالگری اولیه‌ی این افراد جدید نیز کمتر خواهد شد.

برای استخدام بهترین افراد، ابتدا رزومه‌ی افراد را به دقت و نقادانه مطالعه کرده و به دنبال شاخص‌ترین ویژگی‌های فرد باشید.

۴- رزومه‌ی نامناسب ولی خلاقانه!

برای استخدام بهترین افراد، ابتدا رزومه‌ی افراد را به دقت و نقادانه مطالعه کرده و به دنبال شاخص‌ترین ویژگی‌های فرد باشید. البته ممکن است در رزومه‌ها اغراق نیز مشاهده کنید (که معمولاً وجود دارد!). سعی کنید که تحت تاثیر رزومه‌ی زیبا و خوش رنگ و لعاب یک فرد قرار نگیرید بلکه محتویات رزومه را در اولویت قرار دهید. امروزه در سایت‌های زیادی به طور آنلاین می‌توان رزومه‌ی خلاقانه ایجاد کرد. بنابراین، یک رزومه که به زیبایی و خلاقانه تهیه شده، دلیل محکمی برای وجود خلاقیت در فرد نیست.

حواستان باشد که صرفاً به این دلیل که رزومه‌ی یک فرد “زیبا” است، جذب شخص مورد نظر نشوید. “رزومه‌ی خلاق”، لزوماً معرف “فرد خلاق” نیست.

"رزومه‌ی خلاق"، لزوماً معرف "فرد خلاق" نیست.

۵- مصاحبه‌ی خلاقانه

امیدوار نباشید که بتوانید یک فرد خلاق را با فرآیند مصاحبه‌ی غیر خلاق جذب سازمان کنید!

ادامه مطلب  بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:شخصیت درونی خود را باید عوض کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم

به روند روتین مصاحبه‌ی خود نچسبید؛ حتی شده کمی منحصر به فرد باشید. افراد خلاق، از این که در مصاحبه یک جا بنشینند و برای یک ساعت تمام به سوالات شما پاسخ بدهند، حالشان به هم می‌خورد! (مخصوصاً اگر از روی یک برگه‌ی کاغذ سوالات را بخوانید! این کار را هرگز نکنید!)

همیشه به یاد داشته باشید که افراد خلاق، شغلی را انتخاب می‌کنند که واقعاً به آن تمایل داشته باشند نه این که به خاطر حقوق و مزایا و سایر دلایل سطحی، شغلی را انتخاب کنند.

اگر می‌خواهید که بر فردی که با وی مصاحبه می‌کنید تاثیر بگذارید، سعی کنید که مصاحبه‌ی شما کسل کننده نباشد و شبیه یک مکالمه‌ی عادی باشد و نه یک بازجویی از یک زندانی!

چند پیشنهاد: در مورد استخدام بهترین افراد، شما می‌توانید هر فرد را برای مصاحبه به یک رستوران یا کافه دعوت کنید و جلسه‌ی مصاحبه را آنجا برگزار نمائید. یک فرد خلاق، وقتی در این محیط قرار بگیرد، احساس راحتی کرده و بهتر به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

به یاد داشته باشید که شما که از فرد مورد نظر مصاحبه می‌کنید، نماینده‌ی سازمان هستید و هر چه بهتر بتوانید سازمان را معرفی کنید، فرد مورد نظر به شغلی که به وی پیشنهاد می‌کنید بیشتر جذب می‌شود. اگر در جلسه‌ی مصاحبه، فردی که خلاق است را تا سر حد مرگ کسل کنید، مسلماً او را از دست خواهید داد.

بدترین راه برای جذب افراد خلاق به سازمان، این است که یک مصاحبه‌ی غیر خلاقانه را انجام دهید.

بدترین راه برای جذب افراد خلاق به سازمان، این است که یک مصاحبه‌ی غیر خلاقانه را انجام دهید.

۶- پرسیدن سوالات مناسب در مصاحبه

برای اینکه سوالاتتان را از افراد بپرسید، بهتر است که یک برنامه‌ از قبل داشته باشید و سوالات مناسبی را طرح کنید. اطمینان حاصل کنید که سوالات عمومی و خز شده را نمی‌پرسید! 🙂 مثالی از یک سوال عمومی و خز شده: “کمی در مورد خودتان به ما توضیح دهید”! به جای طرح چنین سوالاتی، از فرد سوالاتی بپرسید که مجبور شود قبل از پاسخ دادن، فکر کند. مثلاً اگر می‌خواهید با تیپ شخصیتی فرد بیشتر آشنا شوید، می‌توانید سوالاتی از این قبیل از وی بپرسید:

ادامه مطلب  ::Best Top 10 Lists::دکتر لکنت زبان:: انجمن::بهداشت محيط ايران::

– اگر می‌توانستید یک کاراکتر انیمیشنی شوید، کدام را انتخاب می‌کردید؟

– لطفاً سه چیز در مورد خودتان بگویید که من از آن آگاه نیستم.

– چه چیزهایی شما را بر می انگیزاند و باعث می‌شود شور و شوق شما افزایش پیدا کند؟

افراد خلاق از این گونه سوالات خوششان می‌آید و معمولاً جواب‌های جالبی به آن‌ها می‌دهند. معمولاً در جواب‌های این افراد، رد پایی از علاقه‌ی آن‌ها به موسیقی، نقاشی، وبلاگ نویسی و … به چشم می‌خورد.

سعی کنید سوالاتی که حدس زدنشان آسان است و قابل پیش‌بینی هستند را در مصاحبه‌ی استخدام بهترین افراد نپرسید! توقع نداشته باشید که افراد خلاق را جذب سازمان کنید در حالی که در مصاحبه‌تان، سوالات غیر خلاقانه می‌پرسید.

اطمینان حاصل کنید که سوالات عمومی و خز شده را نمی‌پرسید!

۷- پرسیدن سوالات دشوارتر

اگر می‌خواهید میزان خلاقیت کاندیدای مورد نظر را بسنجید، سوالات دشوارتری را نیز از وی بپرسید.

الف) معماها: از انواع مختلف بازی فکری یا معماهای جالب می‌توانید بهره ببرید. شرکت‌ها معمولاً برای سنجش مهارت حل مساله، تحلیل، خلاقیت و عملکرد تحت فشار، انواع مختلفی از بازی‌های فکری یا سوالات جالب را به فرد مورد نظر می‌دهند تا انجام دهد.

یک نمونه‌ی ساده: چه چیزی این عدد را منحر به فرد می‌کند؟ ۸,۵۴۹,۱۷۶,۳۲۰

جواب: این عدد، در بردارنده‌ی تمامی اعداد از ۰ تا ۹ است.

ب) سوالات عجیب و سخت: این سوالات، معمولاً برای بیرون آوردن فرد از منطقه‌ی راحتی‌اش به کار می‌رود و باعث می‌شود که به فکر فرو برود تا بتواند پاسخی به این سوالات بدهد. مثلاً می‌توانید بپرسید: شما چه قدر صداقت دارید؟ (نمونه‌ای از یک جواب خلاقانه: من ۱۰۰% راستگو هستم و فقط یک بار در زندگی‌ام دروغ گفته‌ام. الان!)

ادامه مطلب  اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای حصار

توجه داشته باشید که نباید سوالاتتان برای استخدام بهترین افراد ، بیش از حد تند و تیز باشد. زیرا ممکن است افرادی را که اعتماد به نفس کمتری دارند، بترساند و باعث شود پاسخ خوبی ندهند. این نکته را بدانید که لزوماً افراد خلاق دارای اعتماد به نفس زیادی نیستند. خلاق بودن، معادل با اعتماد به نفس بودن نیست. بنابراین، اگر بیش از حد سوالات سخت و تند و تیز بپرسید، ممکن است کاندیداهای بسیار خوبی را از دست بدهید.

البته، در فرآیند استخدام بهترین افراد اگر به دنبال کاندیدایی هستید که هم خلاق باشد و هم بتواند در شرایط پر تنش وظایف خود را به خوبی انجام دهد، پرسیدن سوالات سخت و تند و تیز خوب است و می‌توانید کمی فراتر بروید و کمی آن‌ها را معذب کنید.

سوالات عجیب و غریب و معماها به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های شخصیتی جالبی را در مورد کاندیدای مورد نظر متوجه شوید.

سوالات عجیب و غریب و معماها به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های شخصیتی جالبی را در مورد کاندیدای مورد نظر متوجه شوید. 

۸- به چالش کشیدن افراد با انجام کارهای خلاقانه

برای اینکه از میزان خلاقیت کاندیدای مورد نظر بیشتر مطمئن شوید، می‌توانید کارهای جالب و خلاقانه‌ای را در جلسه‌ی مصاحبه از آن‌ها بخواهید که انجام بدهند. مثلاً از آن‌ها بخواهید با یک نِی، یک حیوان درست کنند. امثال این کارها علاوه بر نشان دادن خلاقیت افراد، نشان دهنده‌ی استعداد هنری آن‌ها نیز می‌باشد.

نمونه‌ای از کارهای خلاقانه‌ای که برای استخدام بهترین افراد، می‌توانید در جلسه‌ی مصاحبه بپرسید:

– برای این که قدرت بازاریابی یک بازاریاب بالقوه را بسنجید، از او بخواهید که یک داستان کوتاهِ قانع کننده بنویسد.

– به یک طراح وب بگویید که یک صفحه‌ی وب برای سایت شرکت شما طراحی نماید.

ادامه مطلب  ::Best Top 10 Lists::دکتر لکنت زبان:: انجمن::بهداشت محيط ايران::

– برای سنجش قدرت فروشندگی، از فرد بخواهید که خودکارش را به شما بفروشد.

توجه داشته باشید که آن دسته از کاندیداهایی که از این کارها استقبال می‌کنند و به وجد می‌آیند و به خوبی، سرخوشانه و تفریحی انجامشان می‌دهند، دارای قدرت خلاقیت زیادی هستند. کسانی که از انجام این دسته کارها طفره می‌روند یا برایشان خوشایند نیست، فاقد خلاقیت کافی هستند.

آن دسته از کاندیداهایی که از این کارها استقبال می‌کنند و به وجد می‌آیند و به خوبی، سرخوشانه و تفریحی انجامشان می‌دهند، دارای قدرت خلاقیت زیادی هستند.

۹- در جستجوی میزان شور و شوق و انگیزه‌ی افراد

الف) شور و شوق نسبت به کارهای خلاقانه

خلاقیت و شور و شوق، دو ویژگی هستند که با هم همبستگی زیادی دارند. بنابراین در استخدام بهترین افراد همواره به دنبال افرادی باشید که شور و شوق زیادی دارند و آماده برای چالش‌ها هستند. برای این که بفهمید که آیا کاندیدای مورد نظر، نسبت به انجام کارهای خلاقانه شور و شوق دارد یا خیر، به این موارد توجه کنید:

– آیا وقتی که از فرد مورد نظر می‌خواهید که یک کار خلاقانه (مثل همان تبدیل کردن نِی به یک حیوان، که پیش از این ذکر شد) را انجام دهد، با شوق آن را می‌پذیرد و سریعاً برای انجام آن فکر می‌کند؟

– آیا زمانی که از آن‌ها معما یا سوالات عجیب می‌پرسید، راه حل‌های استراتژیک و خلاقانه ارائه می‌دهند؟

– آیا خاطرات آن‌ها در مورد موفقیت‌های گذشته‌شان، نشان دهنده‌ی خلاقیت، شور و شوق و تعهد است؟

شما باید به تمامی موارد بالا به خوبی دقت کنید و کاندیدای مورد نظر را به درستی مورد سنجش قرار بدهید.

ب) شور و شوق نسبت به شغلشان

آدم‌های خلاقی که نسبت به شغلشان شور و شوق دارند، در اوقات فراقت و روزهای غیر کاری خود به خواندن کتاب، ریسرچ کردن و مطالعه در مورد صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، مشغول می‌شوند. شما می‌توانید با پرسیدن این سوال، بفهمید که آیا فرد مورد نظر مطالعاتی در زمینه‌ی صنعت دارد یا خیر: معمولاً مطالعه‌ی چه کتاب‌ها یا مقالات مرتبط با صنعت مورد نظر را تمایل دارید بخوانید؟ با این سوال، می‌توانید متوجه شوید که آیا فرد مورد نظر شور و اشتیاق نسبت به شغل خود دارد و آیا می‌خواهد در کارش پیشرفت کرده و رشد پیدا کند یا خیر؛

آدم‌های خلاقی که نسبت به شغلشان شور و شوق دارند، در اوقات فراقت و روزهای غیر کاری خود به خواندن کتاب، ریسرچ کردن و مطالعه در مورد صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، مشغول می‌شوند.

ج) شور و شوق نسبت به سازمان شما

ادامه مطلب  انتخابات انجمن گفتاردرمانی | سیاوش عطایی کد انتخاباتی 11428 | تهران سامیان فرعی سیمیندخت

افراد خلاق، در صورتی که نسبت به کاری که انجام می‌دهند شور و شوق زیادی داشته باشند، به طور باور نکردنی وفادار می‌باشند. قبل از این که در فرآیند استخدام بهترین افراد هر گونه تصمیمی بگیرید، مهم است که بدانید کاندیدای مورد نظر در مورد شرکت شما تا چه میزان دانش دارد. بنابراین از میزان دانش وی می‌توانید حدس بزنید که تا چه میزان به کاری که شما در سازمانتان انجام می‌دهید علاقه‌مند است.

به یاد داشته باشید که وجود “خلاقیت و شور و شوق” در کاندیدای مورد نظر، بسیار حائز اهمیت است.

۱۰- توجه به تکبر و غرور و خودبرتربینی

برخی از افراد، در فرآیند استخدام بهترین افراد، متوجه تفاوت بین اعتماد به نفس بیش از اندازه و متکبر بودن با خلاق بودن، نمی‌شوند. افرادی که متکبرند و بیش از اندازه اعتماد به نفس دارند و خود را برتر از دیگران می‌بینند، معمولاً با صدای بسیار بلند و گستاخانه حرف می‌زنند و کمی غیر عادی و عجیب و غریب رفتار می‌کنند (کسانی که با صدای خیلی بلندی  و با حالت داد و بیداد کردن حرف می‌زنند، معمولاً کسانی هستند که دیگران را بسیار از خود می‌رنجانند).

توجه داشته باشید که متکبر بودن، به هیچ وجه معادل خلاقیتِ بالا نیست.

هرگز افراد بیش از حد متکبر و خودرای را استخدام نکنید.

حرف آخر

دلایل بسیار زیادی در باب این که برای استخدام بهترین افراد چرا باید افراد “خلاق” را در سازمان خود استخدام کنید، وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این است که آن‌ها سودآوری سازمان شما را بسیار افزایش می‌دهند. البته مدیریت این افراد نیز کار ساده‌ای نیست و اگر در این امر قصور ورزید، افراد خلاق معمولاً پتانسیل ایجاد تنش در سازمان را دارند.

امیدواریم با خواندن این مطلب در مورد استخدام بهترین افراد، بتوانید فرآیند مصاحبه و به کارگیری افراد مناسب برای سازمانتان را به خوبی انجام بدهید. اگر نظر، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، خوشحال می‌شویم آن را با تیم مجله قرمز در میان بگذارید.

 

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج ۴۵متری گلشهر خیابان گلزار فرعی سوسن – سیستم آموزش آنلاین گروه توانبخشی گفتار توان گستر

بهترین کار درمانی  کرج در   نوروز آباد

بهترین کار درمانی  کرج در   بلوار چمران

بهترین کار درمانی  کرج در   قلمستان

بهترین کار درمانی  کرج در   فردوسی

بهترین کار درمانی  کرج در   شکرآباد

بهترین کار درمانی  کرج در   بلوار هفت تیر

بهترین کار درمانی  کرج در   شهرک ناز

بهترین کار درمانی  کرج در   شهرک شهید رستمی

بهترین کار درمانی  کرج در   فردیس

بهترین کار درمانی  کرج در   حافظیه

بهترین کار درمانی  کرج در   نجف آباد

بهترین کار درمانی  کرج در   شهرک پاسدار

بهترین کار درمانی  کرج در   شهرک دهکده ( شهرک خانه )

بهترین کار درمانی  کرج در   شهرک دریا

Related posts