بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:شخصیت درونی خود را باید عوض کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم

بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:شخصیت درونی خود را باید عوض کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم

تغییر شخصیت درونی ، با تمرکز بر روی پنج صفت شخصیتی و اصولی، می‌تواند رخ دهد. اگر تصمیم بگیرید سال جدید را به نوع بهتری شروع نمایید، تغییر شخصیت درونی ، یکی از کلیدهای بهتر شدن سال آینده شماست.

اصولا با آغاز سال جدید، مردم هم شروع می‌کنند به اندیشیدن در مورد درون خودشان و سال گذشته را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از خودشان می‌پرسند چه کارهای مثبتی در سال گذشته انجام دادم و چه کارهایی را می‌توانستم بهتر انجام دهم. خیلی از افراد مایل هستند برای خودشان قانون‌های جدیدی صادر کنند، قانون‌هایی که برای همه‌ی ما آشناست و بارها و بارها شنیده‌ایم. اما تعداد بسیار کمی‌ از افراد هستند که قوانینی را که خود صادر کرده‌اند تا انتها رعایت می‌کنند. این قوانین تا قبل از نیمه‌ی سال، به فراموشی سپرده می‌شوند. علت چیست؟

علت،  پایدار نبودن تصمیم‌هایی ست که گرفته می‌شوند. علت این است که که اغلب مردم تصمیم‌های سطحی می‌گیرند. یا به عبارتی دیگر،  فقط به ظاهر یک هدف نگاه می‌کنند نه به عمق آن.

اهداف سطحی آن چیزهایی‌ست که می‌خواهیم به آن برسیم اما بدون در نظر چرایی آن.  بعنوان مثال شخصی قصد دارد وزنش را کم کند و دست از زیاده خوری بردارد، او تصمیم می‌گرد به باشگاه برود اما باشگاه برایش مفید واقع نمی‌شود چرا که تصمیم به رفتن به باشگاه رفتن یک تصمیم کاملا سطحی است که سطوح زیرین را در نظر نگرفته است و در نتیجه چرخه‌ی غلط غذا خوردن و وزن زیاد کردن، دوباره تکرار می‌شود.

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج میدان نبوت خیابان مهستان فرعی بوعلی۲۸ – سیستم آموزش آنلاین گروه توانبخشی گفتار توان گستر

اما اگر آن شخص به طور عمیق بفهمد که چرا می‌خواهد وزنش کم شود، آنگاه به طور هوشمندانه‌ای شروع به برنامه ریزی بلند مدت می‌کند که نه فقط در طی یکسال، بلکه در طی تمام سالهای پیش رویش، این برنامه کار دهد. اما بازهم مسئله این است که طبق تحقیقات انجام شده، در اکثر افراد این برنامه ریزی بلند مدت، تنها به مدت چهار یا پنج سال پاسخگو خواهد بود و شخص دوباره شروع به افزایش وزن می‌کند. اما چرا واقعا چنین است؟ چرا برنامه ریزی‌های افراد حتی اگر هوشمندانه و بلند مدت نیز باشند، پس از چند سال با شکست مواجه می‌شود؟

پاسخ، همان پاسخ قبلی است. به این دلیل که افراد به اندازه‌ای که باید، به عمق نرفته‌اند و فقط یک برنامه‌ریزی و تصمیم سطحی گرفته‌اند که نهایتا تا چند سال کارکرد دارد اما پس از آن، از کار می‌افتد.

آنها فقط یک تصمیم گرفته اند بدون اینکه شخصیتی را که نیازمند اجرای چنین تصمیمی‌ باشد در خودشان بسازند. آنها فقط یک تصمیم گرفته اند اما طرز فکر خودشان را عوض نکرده اند. تنظیمات شخصیتی آنها مثل قبل است و در نتیجه پس از یک مدت کوتاهی، دوباره برمی‌گردند سر جای اولشان. چرا که به عمق نرفته اند.

برای تغییر در جهان بیرونمان،  نیازمندیم در جهان درونمان تغییرات عمیقی ایجاد کنیم. تا طرز فکر ما و شخصیت ما عوض نشود. در غیر این صورت،  هیچ چیز نیز به طور پایدار در جهان بیرون ما عوض نمی‌شود و فقط تلاش بیهوده کرده‌ایم.

پرورش دادن یک شخصیت جدید، به شما کمک می‌کند نه تنها عادت‌های  بد قبلی را به طور کامل کنار بگذارید بلکه باعث می‌شود عادت‌های جدید بهتر، به طور پایداری جایگزین آنها شوند.

  • با کسب این ۵ ویژگی، شخصیت درونی خود را تغییر دهید:

شخصیت درونی

۱_ تغییر شخصیت درونی با تغییر در دیدگاه

توانایی دیدن یک آینده‌ی بهتر یکی از تغییراتی ست که باید در شخصیت درونی خود ایجاد نمایید. مهم نیست چه هدفی دارید، مهم این است که با یک دیدگاه مثبت نگر، بدانید چرا دارید به سمت آن هدف می‌روید. بعنوان مثال این فقط کافی نیست که بگویید می‌خواهم سیگار را ترک کنم بلکه باید یک چرایی قوی داشته باشید تا بتوانید در مقابل حذف عادت قبلی و رسیدن به عادت جدید، قوی باشید.  چرایی شما برای ترک سیگار می‌تواند این باشد که می‌خواهید تا سنین پیری، سالم باقی بمانید تا نزد فرزندانتان باشید.

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج قزلحصار خیابان شهرداری فرعی جهان آرا – سیستم آموزش آنلاین گروه آموزشی گفتار توان گستر

پس از اینکه چرایی قوی را پیدا کردید، باید آن‌را در تمام اهداف و کارهایی که انجام می‌دهید، پیاده سازید. بعبارتی دیگر، این چرایی باید درونی شود. باید به عمق شخصیت شما نفوذ نماید. اگر اینکار را انجام دادید آنگاه خواهید دید که نتیجه‌ای که بدست می‌آورید خیلی بیشتر است نسبت به قبل از درونی سازی چرایی.

این تغییر دیدگاه، در مورد ترک سایر عادتهای بد از جمله ترک نوشیدنیهای الکی نیز کارساز است. در مورد کم کردن وزن، ورزش کردن، رژیم غذایی مناسب و هر هدف دیگری که دارید از همین طریق، می‌توانید به نتیجه‌ی بهتری برسید.

۲_  تغییر شخصیت درونی با شهامت پیدا کردن

شخصیت درونی خود را طوری طراحی کنید که باوجود داشتن تردید یا ترس، شهامت به خرج دهید و برای هدفی که در سر دارید، دست به عمل بزنید. داشتن روحیه ی شهامت،  بایستی در شما دورنی شود. قطعا هر زمانی که قصد دارید عادت قبلی را ترک نموده و کار جدیدی را شروع کنید، دچار ترس و تردید می‌شوید چرا که مغز ما بیشتر علاقه دارد به ادامه دادن همان چیزهای آشنای قبلی که به آنها عادت کرده و راحت است. اما با داشتن یک روحیه‌ی پر از شهامت است که می‌توانید جهان تازه و زیباتری برای خود خلق نمایید. چرا که شما با تکرار همان روند قبلی، به همان نتیجه‌ای می‌رسید که تاکنون رسیده‌اید. باید چیزی به نام شهامت تغییر در شما ایجاد شود تا بتوانید عادتها و طرزفکرهای قبلی را تغییر دهید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید، برسید.

البته گاهی اوقات نیز هست که برای بدست آوردن یک چیز جدید باید فداکاری کنید و چیزهای قبلی را از دست بدهید. مثلا اگر قصد دارید سلامتی بیشتری بدست آورید باید از دوستی با آدمهایی که مانع رسیدن شما به سلامتی می‌شوند، دست بکشید. مثلا دوستانی که چندین بار در هفته از شما می‌خواهند با آنها نوشیدنی الکلی بخورید یا غذاهای ناسالم و فست و فود را،  باید از دایره‌ی دوستانتان حذف نمایید. برای نه گفتن به عادتهای غلط قبلی، بایستی شهامت نه گفتن  را در خود پرورش دهید.

ادامه مطلب  افتخاری دیگر/ کارمند دانشگاه علوم پزشکی جهرم مسئول انجمن دارت دختران کشور شد
۳_  تغییر شخصیت درونی با پرورش خلاقیت

توانایی فکر کردن و اندیشیدن، خارج از چارچوب‌ها، یعنی خلاقیت. چطور انتظار دارید مثل همیشه عمل کنید اما نتیجه‌ا‌ی تازه‌ بدست آورید؟

ما در سفر زندگی، همانطور که در حال رسیدن به اهدافمان هستیم، قطعا دچار اشتباه و خطا خواهیم شد. سوال اینجاست که از اشتباهاتمان چه چیزی خواهیم آموخت؟ آیا آنها را به دیده‌ی معلم می‌نگریم؟

همه‌ی افراد موفق در این دنیا، از اشتباهات خود درس می‌گیرند و از اشتباهات خود، برای پیدا کردن راههای جدید و خلاقانه‌تر به منظور رسیدن به اهدافشان استفاده نموده و  رو به جلو حرکت می‌کنند. این همان روح خلاقیتی‌ست که باید در درون خود بدمید.

خلاقیت، یک کمک دیگری نیز به فرد می‌کند و آن این است که در مواجه شدن با یک رویداد یا مشکل جدید، او می‌تواند به روشی خلاقانه عمل نماید تا به نتیجه‌ی بهتری برسد. از دل  هر شکستی باید زاویه‌ی جدیدی پیدا کنیم تا از آن شکست، به نفع خودمان استفاده نماییم و اینکار از طریق پرورش خلاقیت درونی، امکان پذیر است.

۴_ تغییر شخصیت درونی با کسب ثبات و شکیبایی

توانایی مقاوم بودن در برابر انواع تلخی‌ها و انتقادها را باید در خورد ایجاد نمایید. هیچ فردِ موفقی را پیدا نخواهید کرد که مورد هجوم انواع انتقادها قرار نگرفته باشد. مهم نیست در حال انجام چه کاری هستید، همیشه با نظرهای مخالف برخورد خواهید داشت. گاهی انتقادها از طرف اشخاص دیگر می‌آید و گاهی خودمان منفی‌نگری می‌کنیم. اما شما باید ثابت قدم و شکیبا باشید و حتی اگر تمام دنیا هم به شما بگویند شکست خواهی خورد، بازهم به راهتان ادامه دهید و باز حتی اگر شکست هم بخورید، باید قادر باشید دوباره بلند شوید و به راهتان ادامه دهید. مهم این نیست که چند بار زمین خورده‌اید، مهم  این است که چند بار از زمین برخاسته‌اید و دوباره به راه رفتن خود ادامه داده‌اید.

ادامه مطلب  بهترین کلینیک توانبخشی در کرج:مضرات سیگارهای الکترونیکی
۵_  تغییر شخصیت درونی با صبور بودن

صبور بودن، یعنی توانایی شما در صبر کردن برای رسیدن به موفقیت و رضایت خاطر. قطعا کار سختی است که به جای رسیدن سریع به دستاوردی، صبور باشید تا در طولانی مدت به آن برسید. رسیدن به یک نتیجه‌ی دلخواه، زمان می‌برد. اگر بخواهید سلامتی جسمی‌ خود را بدست آورید باید دست از خوردن غذاهای ناسالم بردارید، اما در عین حال هم باید صبور باشید و با ثبات قدم به کارتان ادامه دهید. اگر قصد دارید مسافرت کنید، باید برای سفرتان پول پس انداز کنید. اگر بخواهید ثروتمند شوید باید زمان زیادی را برای سرمایه گذاری‌های مختلف به خرج دهید. هیچ راه میان‌بُری وجود ندارد. رسیدن به هر موفقیتی، نیازمند به داشتن صبر زیاد است.

اگر شروع نمایید به ایجاد تغییرات در شخصیت دورنی خود ، خواهید دید که رسیدن به هر هدفی چقدر آسان‌تر است نسبت به وقتی که هنوز از نظر شخصیتی، آمادگی دستیابی به آن چیز را ندارید. شخصیت شما که تغییر کند، معجزه‌ها رخ می‌‌دهند.

 

 

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک ظفر

رجایی شهر (گوهردشت )

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک بهارستان شرقی

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک بهداری

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک جهازیها

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درحسن آباد

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک امام رضا

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک فرهنگیان

بهترین دکتر کاردرمانی کرج درشهرک اوج

Related posts