بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:رژیم گرفتن بصورت ناپایدار باعث اضافه وزن میشود

بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:رژیم گرفتن بصورت ناپایدار باعث اضافه وزن میشود

تکرار رژیم‌های غذایی ممکن باعث اضافه وزن شما شود.دلیل این اتفاق برداشتی است که مغز ما از رژیم‌های غذایی دارد.مغز تصور میکند که در بدن ما قحطی آماده است! یک قحطی موقت.در نتیجه فرد را وادار به خوردن چربی هرچه بیشتر می‌کند تا در آینده از قحطی در امان باشد.این تحقیقات در دانشگاه‌های اگزتر (شهری در جنوب انگلستان) انجام شده است.

چرا نمی‌توانیم بعد از رژیم لاغر بمانیم؟

نوسان و ناپایداری در رژیم های غذایی باعث اضافه وزن می شود

این اظهارات روشن می‌کند که چرا افرادی که با هدف لاغری رژیم های کم کالری انتخاب می‌کنند هنگامی که رژیمشان به پایان می‌رسد،بصورت افراطی غذا میخورند و در نتیجه نمی‌توانند در وزن ایده‌آل خود بمانند و در مقابل،افرادی که رژیم نمی‌گیرند در واقع به خود می‌آموزند که منابع غذایی همیشه در دسترس هستند و احتیاجی‌ به ذخیره‌ی چربی‌ بیشتر نیست.
تحقیقات انجام شده در “مجله تکامل” بر اساس زیر نظر گرفتن حیواناتی مثل پرنده‌ها صورت گرفته است.
حیوانات در پاسخ به قحطی یا کمبود غذا‌، وزن اضافه می‌کنند.به همین دلیل است که پرنده‌های باغستانی در زمستان چاق‌تر هستند چراکه دسترسی به دانه‌ها و حشرات در این فصل کمتر می‌باشد.
محققان روی گونه‌ای از حیوانات‌، که ساختار ریاضی مغز آنها به شکلی‌ بود که متوجه این موضوع، که آیا در حال حاضر غذا به فراوانی‌ یافت میشود یا خیر می‌شدند،‌‌ اما نمی‌توانستند زمان تغیرات را تشخیص دهند، تحقیق به عمل آوردند.
نتیجه آنکه، این گونه قبل از اینکه تصمیم بگیرد چقدر باید چاق شود تا در هنگام قحطی در امان باشند اول باید یاد می‌گرفت این تغییر چگونه و چه زمانی رخ می‌دهد.
این گونه نشان داد اگر در اغلب مواقع دسترسی به منابع غذایی سخت باشد (که در هنگام رژیم هست) حیوان باید وزن اضافه کند.
دکتر اندرو هیگینسن (Andrew Higginson) سخنران ارشد روانشناسی‌ در دانشگاه اگزتر گفت:در نهایت شگفتی، گونه مورد آزمایش اثبات کرد میانگین اضافه وزن در افرادی که مدام رژیم می‌گیرند بیشتر از کسانی‌ است که تابحال رژیم نگرفته‌اند
“دلیل این اتفاق آن‌ است که دسته دوم می‌دانند که ذخایر غذایی همیشه در دسترس هستند پس نیاز کمتری به ذخیره‌ی چربی‌ می‌باشد”
در حالی‌ که روز به روز تعداد افراد چاق دنیا بیشتر می‌شود دانشمندان به دنبال دلیلی‌ هستند که بتواند توضیح دهد: چرا بیشتر افراد برایشان سخت است که از پرخوری بیش از حد پرهیز کنند.
انسان‌ها در جهانی‌ تکامل یافته‌اند که گاهی اوقات غذا به فراوانی‌ یافت می‌شده و گاهی هم نیز بسیار کمیاب بوده است.در درجهٔ دوم، همیشه تصور شده است که افراد چاق که چربی بیشتری دارند احتمال زنده ماندنشان بیشتر بوده.
امروزه مردم زیادی گرفتار چرخه‌‌ی معیوب اضافه وزن و گرفتن رژیم‌های طاقت فرسا شده‌اند که به آن “yo-yo dieting” یا رژیم‌های ناپایدار نام داده‌اند و تنها توجیه قانع کننده‌ی این، آن است که مغز می‌خواهد چربی بیشتری برای بدن ذخیره کند
گونه‌ای‌‌ که مورد آزمایش قرار گرفت اثبات کرد که میل به غذا خوردن و پرخوری هنگام رژیم گرفتن به شدت افزایش پیدا می‌کند و‌ این ولع حتی وقتی فرد دچار اضافه وزن هم می‌شود نیز کم نمی‌شود زیرا مغز دیگر قانع شده که قحطی نزدیک است.
پروفسور جان مک نامارا (John McNamara) از دانشگاه Bristol’s School of Mathematics اضافه کرد: این نمونه ساده که مورد آزمایش واقع شد نشان داد وزن اضافه کردن به این معنی‌ که فیزیولوژی انسان‌ها بد عمل یا ایراد دارد نیست بلکه مغز می‌تواند بسیار بی‌‌ نقص عمل کند اما نا معلوم بودن دسترسی به ذخایر غذایی است باعث صادر شدن دستور اضافه وزن می‌شود.

ادامه مطلب  الو دکتر لکنت در ورزقان

راه حل چیست؟

پس مردم چگونه باید وزن کم کنند؟
دکتر Higginson: بهترین راه برای وزن کم کردن ایجاد یک وضعیت ثابت و پایدار است.کافی‌ است بصورت همیشگی‌ اندکی‌ کمتر از حد معمول بخورید و همچنین ورزش کنید، در این صورت احتمال اینکه به وزن مناسب و ایده‌آل خود برسید بیشتر است تا اینکه بخواهید رژیم های کم کالری بگیرید.
منبع: https://www.sciencedaily.com

 

گفتاردرمانی  کرج در   شهرک موحدین

گفتاردرمانی  کرج در   گلشهر

گفتاردرمانی  کرج در   درختی

گفتاردرمانی  کرج در   میدان عطار

گفتاردرمانی  کرج در   شهرک بهارستان شرقی

گفتاردرمانی  کرج در   شهرک بهداری

گفتاردرمانی  کرج در   شهرک جهازیها

ی

گفتاردرمانی  کرج در   مهرویلا

گفتاردرمانی  کرج در   دولت آباد

گفتاردرمانی  کرج در   کارخانه قند

گفتاردرمانی  کرج در   گلشهر ویلای شرقی

گفتاردرمانی  کرج در   کوی کارمندان جنوبی

گفتاردرمانی  کرج در   چهار باغ

Related posts