بهترین مرکز تخصصی نروفیدبک در کرج:نحوه استفاده از روغن های ضروری

بهترین مرکز تخصصی نروفیدبک در کرج:نحوه استفاده از روغن های ضروری

زمانی که روغن های ضروری را خریداری می کنید و آن ها را روی پوست خود می مالید ممکن است اشتباهات بزرگ و البته خطرناکی را مرتکب شوید. همانطور که می دانید روغن های ضروری مواد جدیدی نیستند و سال هاست که از این مواد برای مقاصد مختلف استفاده می شود. قطعا شما هم از طریق دوستان  و اشنایان خود اطلاعاتی در مورد این روغن ها دارید و می دانید برخی از سلبریتی ها برای مقاصد مختلف از چنین روغن های ضروری استفاده می کنند.

مطالعات اخیر هم نشان دهنده مزایای چنین روغن هایی است. اما استفاده از این روغن ها می تواند بسیار پیچیده باشد. شما نمی توانید به طور تصادفی روغن ضروری را خریداری کنید و از آن استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم برای استفاده موفق از روغن های ضروری نکاتی را بیان کنیم.

همچنین بخوانید: روغن ضروری چیست؟

گام اول: یافتن یک روغن ضروری با کیفیت

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که نمی توانید روغن ضروری را از هر منبعی خریداری کنید. خرید روغن ضروری از یک منبع قابل اعتماد و معتبر شما را مطمئن می سازد که بهترین کیفیت را دریافت کرده اید. در این شرایط روغن قوی و الوده نشده ای خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که روغن های با کیفیت ممکن است زیاد هم ارزان قیمت نباشند. حتی زمانی که روی بطری روغن عبارت ۱۰۰ درصد خالص را نوشته باز هم باید مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید خوشبوکننده یا عطری بدان اضافه نشده است.

ادامه مطلب  اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در منطقه 1 شهرداری کرج

برخی از روغن های ضروری در برگیرنده مواد تشکیل دهنده ای هستند که  بر روی فهرست یا برچسب آن نوشته نمی شوند. به همین خاطر قبل از خرید باید کاملا تحقیق کنید و مطمئن شوید از شرکت معتبری خرید خود را انجام می دهید. نگاهی به سایت شرکت بیندازید.  اگر تست و بررسی های لازم بر روی روغن های آن ها انجام شده باشد نشانه خوبی است. برخی از شرکت ها بر روی محصولات خود مطالعه گسترده ای انجام می دهند اما با تست و بررسی های انجام شده توسط سایر شرکت ها می توانید از معتبر بودن محصولات مطمئن شوید.

اگر برایتان ممکن بود از شرکت کوچک تری خرید کنید. در شرکت های بزرگ تر، اغلب روغن های ضروری در انبار ذخیره می شوند و به احتمال زیاد ممکن است تاریخ مصرف آن ها گذشته باشد البته فقط متخصصان می توانند تفاوت بین روغن های تازه و روغن های تاریخ مصرف گذشته را تشخیص دهد. معمولا این تفاوت از طریق بو و حتی اثر درمانی آن قابل مشاهده است. به دنبال نشانه دیگری هستید؟ نام علمی گیاه باید بر روی جعبه یا بطری روغن ضروری ذکر شده باشد. همچنین نام کشوری که گیاه از آن به دست آمده است باید روی بطری ذکر شود.

خلوص روغن و نحوه استفاده از آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. روغن ضروری باید در بطری رنگ دار ذخیره شود تا از ورود نور خورشید به آن جلوگیری گردد. همین امر طول عمر روغن ضروری را افزایش می دهد.

از روغن ضروری به درستی استفاده کنید:

روغن های ضروری اگرچه از مواد طبیعی تهیه می شوند اما بسیار قوی هستند و اگر به شیوه درستی مورد استفاده قرار نگیرند می توانند بسیار خطرناک باشند.

ادامه مطلب  پژوهشگران شهدای عرصه علم چراغ هدایت روزهای سخت و چالش های علمی هستند / رشد مقالات علمی بعد از انقلاب قابل قبول می باشد

برخی از آن ها محرک هستند و حتی می توانند به هنگام استفاده با داروهای خاص واکنش خاصی از خود نشان دهند. روغن های ضروری برای جنین سمی هستند و به همین خاطر زنان باردار باید قبل از مصرف چنین موادی با پزشک خود مشورت کنند.

اگر در منزل خود حیوان خانگی دارید باید در مورد استفاده از چنین موادی دوباره فکر کنید زیرا روغن های ضروری می تواند برای حیوانات نیز سمی باشد. این موارد ممکن است باعث ایجاد افسردگی، عدم ثبات و پایداری و دمای پایین بدن در سگ ها و گربه هایی شود که با آن تماس پیدا می کنند.

همچنین زمانی که روغن ضروری توسط سگ یا گربه بلعیده می شود ممکن است علائمی همچون استفراغ، اسهال یا افسردگی را در پی داشته باشد. به طور کلی، دستگاه های پخش کننده را می توان در کنار حیوانات خانگی مورد استفاده قرار داد اگر پرنده یا حیوان خانگی دیگری دارید که مشکل تنفسی دارد نباید از روغن ضروری استفاده نمایید.

دستگاه های پخش کننده نقطه شروع خوبی برای استفاده از روغن های ضروری توسط افراد مبتدی هستند و گزینه بهتری از تنفس مستقیم آن ها می باشند.

اضافه کردن چند قطره از روغن به دستگاه بخور یا آب در حال جوش هم  گزینه قدرتمند دیگری است.

زمانی که صحبت از پخت و پز با روغن ضروری یا مصرف این روغن ها به میان می اید، از هر چیزی که برچسب امن برای مصرف یا خوردن بر روی آن نوشته نشده باید خودداری کنید. حتی اگر این ها کاملا خالص باشند باز هم ممکن است خوردنشان خطراتی در پی داشته باشد.

ادامه مطلب  بهترین دکتر کاردرمانی البرز ::انجمن هماتولوژي و انکولوژي کودکان ايران

برخی از روغن های ضروری زمانی که میل می شوند می توانند در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات زیادی شوند زیرا بسیار قوی هستند.

اگر می خواهید به کمک روغن های ضروری چیزی بپزید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. هنگامی که قصد دارید روغن ضروری را بر روی پوست خود به کار ببرید از مقادیر اندک کار را آغاز کنید زیرا می تواند باعث تحریک پوست یا حتی سوختگی شود.

همیشه تستی را بر روی پوست خود انجام دهید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. هرگز روغن ضروری را به طور مستقیم بر روی پوست خود نمالید. باید همیشه  آن را با چند قطره روغن حامل همچون روغن نارگیل، بادام یا آووکادو رقیق نمایید. به عنوان یک قانون کلی،  اگر به دنبال رقیق سازی ۲ درصدی هستید، ۱۲ قطره از روغن ضروری را به ازای هر یک اونس  از روغن حامل یا لوسیون به کار ببرید. برخی از روغن ها زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند می سوزند. این موضوع را هم بررسی کنید.

برای نیازهای خود روغن ضروری مناسبی را انتخاب کنید:

خوب حالا به بخش جذاب ماجرا رسیده ایم. انتخاب روغن ضروری بر اساس نیازهایی که دارید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روغن های موجود است زیرا عوارض جانبی اندکی دارد. شما می توانید آن را رقیق کنید و برای خواب بهتر مورد استفاده قرار دهید. به نکات زیر توجه کنید:

  • برای آرام سازی: روغن گیاهی وتیور معمولا برای استراحت و آرام سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای تسکین درد: روغن آرنیکا اغلب بری تسکین دردهای عضلانی استفاده می شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد این روغن می تواند درمان کبودی را تسریع نماید و باعث کاهش درد شود.
  • برای انرژی: یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد روغن نعناع فلفلی می تواند حافظه را بهبود ببخشد و باعث هوشیاری شود.
  • برای اضطراب: یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد روغن علف لیمو می تواند سطح اضطراب و تنش را کمتر نماید.
  • برای استرس: روغن Ylang-ylang با کاهش سطح کورتیزول و فشار خون مرتبط است.
  • برای حساسیت های فصلی: روغن اکالیپتوس با کاهش احتقان همراه است.
  • برای پاکسازی: روغن درخت چای یکی از محصولات پاک کننده عالی است زیرا خاصیت ضد میکروبی دارد.
ادامه مطلب  مقایسه مهارت تعریف واژه بین کودکان دارای کاشت حلزون شنوائی با کودکان عادی|گفتار توان گستر عظیمیه

Related posts