بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟

بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟

غذاهایی که باعث جوش صورت میشوند را نخورید و سپس مواد غذایی زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید تا نتایج شگفت انگیز آنرا ببینید:

  1. دانه ها و حبوبات ۱۰۰ درصد سالم

در حالی که غذاهای دارای GI بالا مانند نان سفید تصفیه‌ شده و شیرینی ‌ها در هیچ لیستی نیستند، خوردن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای دارای GI پایین مثل دانه ‌های غنی از فیبر، ممکن است کلیدی برای پوست شفاف باشند. یک مطالعه در این زمینه نشان داد که شرکت کنندگانی که دارای رژیم غذایی دارای GI پایین بودند، بعد از گذشت ۱۲ هفته شاهد کاهش قابل‌ توجهی در آکنه های روی صورتشان بودند. یک مطالعه دیگر نیز نتایج مشابهی را فقط در یک ماه داشت! میوه ها، سبزیجات، کوینو، بلغور جو دوسر و پالس ها(حبوبات) همه کربوهیدرات های کم GI هستند.

  1. کلم

کلم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی (و ضد التهاب) ویتامین A و ویتامین E است. تحقیقات حاکی از آن است که هنگامی که این ویتامین ‌ها در رژیم غذایی به اندازه کافی وجود ندارند، شاهد آکنه بیشتری روی پوست خواهیم بود.

در همین زمینه یک مطالعه دیگر نشان داد که مکمل ویتامین آ به کاهش شدت آکنه در بیماران مستعد آکنه کمک کرده ‌است. منابع دیگر ویتامین A شامل هویج، سیب ‌زمینی شیرین، کدو، فلفل دلمه‌ ای هستند در حالی که ویتامین E می ‌تواند به وفور در دانه‌ ها، برگ چغندر، سبزیجات خردل و اسفناج یافت شود.

  1. دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل نه تنها غنی از ویتامین E و چربی‌ های خوب است بلکه یکی از بهترین منابع روی موجود در رژیم غذایی هستند. در حالی که هنوز تحقیقات برای اثبات علت و معلول نداریم، یک مطالعه نشان می دهد که بین سطوح پایین روی در خون و شدت آکنه ارتباط وجود دارد. در مطالعه ای دیگر پس از چهار هفته مصرف مکمل روی، ضایعات آکنه شرکت کنندگان کاهش یافت. اگر دانه های کدو تنبل، مورد نظرشما نیست، می توانید اط دیگر منابع عالی روی مانند گشنیز، گوشت گاو، بوقلمون، کوینو، عدس و غذاهای دریایی استفاده کنید.

  1. ماهی سالمون

ما قبلا هم در مورد اهمیت این موضوع صحبت کرده ایم، اما خوب است دوباره تکرار کنیم: اکثر آمریکایی ‌ها در حال ناکامی در رسیدن به یک نسبت بهینه امگا ۶ به امگا ۳ هستند ، که عمدتا به این دلیل است که ما از غذاهای فرآوری شده تصفیه شده استفاده می ‌کنیم. خبر خوب این که تحقیقات نشان داده‌ اند که افرادی که مصرف چربی‌ های امگا ۳ خود را بالا بردند توانستند به طور قابل ‌توجهی نشانه‌ های آکنه را کاهش دهند.

ادامه مطلب  نشانگان دی جرج|بهترین وتخصصی ترین مرکزاختلال یادگیری درپیشاهنگی کرج09121623463

یک مطالعه دیگر از بهبود قابل توجه آکنه های صورت پس از ۱۰ هفته مصرف ماهی سالمون خبر داد. همچنین برخی تحقیقات پیشنهاد کرده ‌اند که فواید امگا ۳ ممکن است به بهبود سلامت روانی کمک کند و از آنجا که آکنه و افسردگی ممکن است دست به دست هم بدهند، افزایش مصرف ماهی می ‌تواند یک راه ‌حل مفید باشد. سعی کنید از کتان، گردو، دانه های چیا، سویا و محصولات غنی شده استفاده کنید.

  1. کیمچی

همانند همه چیزهای دیگر، سلامتی پوست ما به شدت به سلامت روده ما مرتبط است. یک مطالعه اخیر که افراد با آکنه و بدون آکنه را با هم مقایسه کرده است، نشان می ‌دهد که ساختار باکتریایی فولیکول های پوست ما نقش مهمی ایفا می کنند. به همین دلیل، مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند کیمچی ، می تواند یک راه ساده برای کمک به کشت یک محیط میکروبی باشد و پوست را از شر آکنه های مزاحم رهایی بخشد. در حالی که تحقیق در این زمینه هنوز بسیار جدید است، ما می دانیم که غذاهای غنی از پروبیوتیک مزایای زیادی برای سلامت روده و فراتر از آن دارند، بنابراین پیش بروید و از مصرف غذاهای مورد علاقه غنی از پروبیوتیک لذت ببرید. اگر شما علاقه ای به خوردن کیمچی ندارید، (ما می دانیم که می تواند کمی بد بو باشد)، تمپه، کلم، میسو و یا خیارشور را امتحان کنید.

  1. چای سبز

جای تعجب نیست که غذاهای غنی از آنتی ‌اکسیدان ‌ها با التهاب مقابله می‌ کنند. چای سبز از آنتی‌ اکسیدان ‌های پلی فنول قدرتمند تشکیل شده ‌است که به پیشگیری از بروز آکنه کمک می کند. در حالیکه ما هنوز از تاثیر نوشیدن آن و مقداری که برای مراقبت پوست به آن نیاز است، اطلاعی نداریم، این یک نوشیدنی دارای GI پایین که به هیدراتاسیون کمک می کند.

ادامه مطلب  معرفی مطب بهترین گفتاردرمان تهران | تهران تهران ویلا بزرگراه شیخ فضل اله نوری فرعی پردیس

Related posts