بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:نحوه مراقبت از پوست پاشنه پا

بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:نحوه مراقبت از پوست پاشنه پا

زیبایی همیشه مربوط صورت انسان نیست بلکه تمام اجزای بدن در زیبایی شما تاثیر خواهند داشت. یکی از اجزای مهم در زیبایی پاشنه پاهاست و برای حفظ زیبایی و سلامت آنها باید تلاش کرد.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛  احتمالا چندان در مورد پاها و حتی سلامت آنها فکر نمی کنید. برای بسیاری از ما، پاها دور از دید و خارج از ذهن هستند. اما نگه‌داری از پاها برای سلامتی بسیار مهمند!

بهترین راه برای جلوگیری از ترک پاشنه و درمان آن چیست؟

ترک پاشنه یک مشکل شایع است که ترمیم آن می‌تواند بسیار سخت باشد، به ویژه در بیماران مبتلا به بیماریهای خاص که پاشنه‌ها می‌توانند دردناک، عفونی و مشکل ساز شوند. پیش از آنکه به سوال جولی پاسخ بدهم، ابتدا می‌خواهم برخی از دلایل ترک پاشنه را بررسی کنم.

چرا من پاشنه دارم؟

قوس پا و پاشنه پا با هم، کمک می‌کنند تا فشار وارده به پاها، در زمان ایستادن و در حین راه رفتن و یا دویدن پخش گردد. پاشنه‌ی پا هم‌چنین یک افسار برای ماهیچه ساق پاست و به‌عنوان یک پشتیبان مناسب استخوانی در طی ایستادن عمل می‌کند. پاشنه‌ی پا دو عملکرد متفاوت دارد، اما عمدتا به طرف قوس پایتان، که منحنی آن به سمت دیگر قوس قرار دارد، کمک می‌کند.

به دلیل موقعیت آن، پاشنه مقدار زیادی از وزن را تحمل می‌کند و با استفاده از دو ابزار اصلی به پراکنده کردن وزن برای جلوگیری از آسیب، کمک می‌کند. اول اینکه، پاشنه دارای یک بافت لایه‌ای است که بین استخوان و پوست قرار دارد و به‌عنوان یک کمک فنر عمل می کند. دوم اینکه، پوست کف پا می‌تواند بسته به فشار وارد بر آن و بافت زیرین، نازک و یا ضخیم باشد.

ادامه مطلب  گفتاردرمانی در باغستان شرقی

این پوست به‌طور کلی به ضخیم و سخت بودن، گرایش دارد، اما ایستادن برای مدت زمان طولانی و یا چاقی می‌تواند برای ضخیم شدن بیش از حد معمول، به پوست فشار وارد کند.

چرا پوست پاشنه پا ترک می‌خورد؟

مشکل فقط ناشی از ضخامت پوست نیست. این ترکیبی از پوست کلفت شده با اثرات خشکی هوا، قرار گرفتن در معرض محیط هنگامی‌که پابرهنه راه می‌روید، پارچه‌های خاص، بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماریهای پوستی مانند اگزما، یا عفونت‌های قارچی است که می‌تواند به ترک خوردگی پوست منجر شوند.

به همین دلیل پوست‌های خشک به‌آسانی کشیده نمی‌شود. هنگامی‌که وزنتان را روی پاشنه پا می‌گذارید، پوست خشک و ضخیم نمی‌تواند برای تغییر شکل به‌راحتی کشیده شود، پس ترک می‌خورد.

مقاله مرتبط: راههای درمان ترک پاشنه پا

برای پیشگیری و درمان پاشنه‌ی ترک خورده‌ چه کاری می‌توان انجام داد؟

اولین و مهم‌ترین چیزی که همیشه برای افرادی که پوست‌های خشک دارند توصیه می‌شود، نوشیدن آب به اندازه کافی است. این کار، به پوست آبرسانی کرده و آن را منعطف خواهد کرد.

نکته دوم اینکه مطمئن شوید، تمام شرایط پزشکی مزمن را کنترل می‌کنید، زیرا بیماری‌های مزمن خشکی پوست را تشدید می‌کنند. فراتر از آن، با انجام چند مرحله شما می‌توانید از ترک پاشنه پیشگیری و آن را درمان کنید.

حداقل دو بار در روز پوست پاشنه پا را مرطوب کنید.

این کار را همیشه هر روز صبح پیش از آنکه شروع به راه رفتن کنید، انجام ‌دهید. این عمل به نرم کردن پوست و بهبود و انعطاف پذیری پوست پا، پیش از تحمل وزنتان، کمک خواهد کرد.

ادامه مطلب  بهترین دکتر کاردرمانی البرز ::انجمن فيزيولوژي و فارماکولوژي

بار دوم می‌تواند حول و حوش ظهر و یا در اوایل بعد از ظهر باشد؛ زمانی‌که پاشنه شما ممکن است به کمی توجه نیاز داشته باشد. مرطوب کننده با مواد خاص مانند اوره و آلفا هیدروکسی به میزان زیادی به پوست آب‌رسانی می‌کنند و به آرامی پوست را نرم و صاف می‌کنند.

پینه پایتان را تحت کنترل نگه دارید.

اگر شما پینه‌هایی با ضخامت کم روی کف و یا پاشنه خود دارید، سعی کنید آن‌ها را تحت کنترل نگه دارید. شما می‌توانید این کار را با سوهان و یا با سنگ پا انجام دهید.

شما به برخی از این پینه‌ها برای محافظت از پاهای خود نیاز دارید. این ایده فقط برای پوست‌های نازک است که باعث افزایش انعطاف پذیری و نرمش پوست می‌شود.

اگر می‌توانید کفش بسته بپوشید.

پوشیدن جوراب و کفش می‌تواند به حفظ رطوبت پوست در پاشنه و کاهش خشکی در طول روز کمک کند.

به تناوب بنشنید و بایستید.

اگر در طول روز میزان زیادی می‌ایستید، سعی کنید برای مدت کوتاه در فواصل معین بنشینید. لازم نیست تمام طول روز بنشینید، فقط کافیست کمی به پاها و پاشنه‌ی پا استراحت دهید.

ترک‌ها را تمیز نگه دارید.

ترک‌های پاشنه به راحتی آلوده می‌شوند، بنابراین اگر ترک پاشنه دارید، اندکی از پماد ضد عفونی کننده روی آن بزنید و آن را با باند پانسمان بپوشانید. این کار را هر روز تا بهبودی ترک انجام دهید.

به پزشک مراجعه کنید.

به‌ویژه اگر ترک دردناک است، خونریزی کرده، یا به نظر نمی‌رسد رو به بهبود باشد، به پزشک مراجعه کنید. پزشکان می‌توانند به کنترل شکاف پاشنه کمک کنند و این ‌که با یک استراتژی خوب از ترک‌های پاشنه در آینده جلوگیری خواهید کرد.

ادامه مطلب  ::Best Top 10 Lists:: بهترین دکتر لکنت زبان کرج :: معاونت دارو و درمان= معاونت تحقیقات و فن آوری::

Related posts