بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:گاز گرفتن از لب و عوارض آن

بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:گاز گرفتن از لب و عوارض آن

گاز گرفتن داخل لبها، شایع‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. گاز گرفتن لب‌ها، چه تصادفی و چه از روی عادت، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. بنابراین ما با توماس کانلی، دکتر علوم دندانپزشکی، گفتگوی کوتاهی انجام دادیم تا از خطرات این عادت بد و چگونگی متوقف کردن آن مطلع شویم.

به گزارش آلامتو به نقل از سرخاب سفیداب؛ دکتر کانلی بعنوان بهترین دندانپزشک زیبایی در نیویورک، موارد زیادی از جویدن لب‌ها را دیده است. او می‌گوید: دندان گرفتن لب بمعنی جویدن قسمت داخلی لب است که گاهی اوقات شامل خود لب‌ها و زبان هم می‌شود. دندان گرفتن لبها، علل متعددی دارد اما گاهی اوقات تصادفی است. آیا تا بحال سعی کرده اید که در حال خوردن، صحبت کنید و در نهایت لبتان را گاز گرفته باشید؟

این کار بی دقت و اغلب دردناک چیزی است که او در باره‌اش صحبت می‌کند. دکتر کانلی می‌گوید: دلیل دیگر گاز گرفتن لب‌ها، انحراف است. وقتی دندان‌های شما در جای درستی قرار ندارند، این مسئله منجر به جویدن لب‌ها می‌شود که می‌تواند مشکل ساز شود. اما در بسیاری از اوقات، این عادت فقط «گاز گرفتن عصبلی لب» است که شبیه جویدن ناخن‌هاست.

این جویدن، چقدر مضر است؟

دکتر کانلی می‌گوید: جویدن لبها اغلب باعث زخم شدنشان می‌شود که اگر آن زخم‌ها، آلوده شوند می‌تواند خطرناک باشد. اکثر اوقات، بیشترین آسیب، همان دردی است که باید تحمل کنید. این ناراحتی شبیه زمانی است که ناخن‌هایتان را بسیار نزدیک به پوستتان کوتاه می‌کنید.

ادامه مطلب  بهترین مراکز دولتی گفتاردرمانی در کرج:دو قطبی شخصیتی و ماجراهای یک کارتونیست دارای اختلال دو قطبی شخصیتی

لازم به یاداوری نیست که این زخم در مواقعی که غذاهای اسیدی، شور و یا تند می‌خورید، می‌سوزد و در نتیجه غذا خوردن روزانه را به یک تجربه‌ی دردناک تبدیل می‌کند.

دکتر کانلی همچنین توضیح می‌دهد در حالیکه شنیده‌ها حاکی از آنند که زخم‌های دهان یکی از علل سرطان دهان هستند، اما معتقد است که هیچ مطالعه‌ای ثابت نکرده کسانی که لبهایشان را می‌جوند، بیشتر مستعد ابتلا به سرطان باشند.

هر ضایعه مزمن دهان می‌تواند در دراز مدت باعث سرطان شود، اما این تحقیقات و نتایجی که از آنها حاصل شده، آنچنان روشن نیستند.

رفع این عادت، شامل تکنیک‌هایی مشابه آنهایی است که برای درمان جویدن ناخن استفاده می‌شوند. دکتر کانلی می‌گوید: این راه حل ممکن است نوعی جایگزین یا تمرین باشد که این عادت را برطرف می‌کند.

سعی کنید برای مشغول نگهداشتن دهانتان، آدامس‌های بدون قند بجوید یا اگر لبتان را می‌جوید، یک برق لب یا نرم کننده‌ی لب طعم‌دار انتخاب کنید. این مزه، هر باری که لبتان را می‌جوید، شما را آگاه می‌کند.

خبر خوب: دکتر کانلی اطمینان می دهد که درست مانند نوک انگشتانتان، به محض اینکه جویدن لب‌ها را متوقف کنید، دهان شما خود بخود التیام می‌یابد.

Related posts