بهترین وتخصصی ترین گفتاردرمانی در کرج:طرح رایگان ارزیابی اختلالات ذهنی -گفتاری در کودکان البرز

بهترین وتخصصی ترین گفتاردرمانی در کرج:طرح رایگان ارزیابی اختلالات ذهنی -گفتاری در کودکان البرز

طرح رایگان ارزیابی اختلالات  ذهنی -گفتاری در کودکان البرز :

سیاوش عطایی متخصص گفتاردرمانی درگفتگوی اختصاصی  با روزنامه جام جم البرز تاکید کرد:

بروز اختلال گفتاری همانند تب یک علامت است و حتی در گذشته ای نه چندان دور تاخیر در گفتار یکی از علایم اصلی تشخیص اوتیسم در کودکان به شمار می رفت. گفتار دریچه ورود به ذهن است و اگر کودکی به موقع توان حرف زدن را مانند سایر همسالان نداشته باشد باید به نقایص شنیداری ،کم توانی ذهنی و اختلالات عملکردی مغز مشکوک شد.هرچند که ساختار آن توسط متخصصین مغزواعصاب کودک سالم تشخیص داده شود. زیرا اکثردستگاه های تشخیصی در پزشکی هنوز از ثبت و ضبط ارتباطات ظریف بین نرونی عاجز هستند و فقط نقص های کلی را بررسی می کنند .

مهمترین مورد در توانبخشی ،ارجاع درست و بهنگام است . بطور مثال اگر من آسیب شناس به مشکل شنوایی و یا بینایی و نقایص ذهنی ساختاری مراجع شک کردم، باید تشخیص این امر را به متخصص مربوطه واگذار کنم ، نه اینکه بر اساس حدس و گمان انگیزه مراجع برای پیگیری و درمان سایر مشکلات را بادادن تصدیق های واهی از بین ببرم .

اگر سیستم مراجعه به موقع والدین بر اساس آگاهی و دانش نهادینه شود و این امرتوسط اصحاب رسانه فرهنگ سازی شود ، دیگر شاهد اعتقاد به برخی باورهای غلط که سبب فرصت سوزی در درمان می گردد نخواهیم بود . نظیراعتقاد به اینکه اختلال تلفظی با مدرسه رفتن بهبود پیدا می کند و یا اینکه تخم کبوترزبان کودک را باز می کند و دارو درمانی سبب بهبود لکنت زبان می گردد .

ادامه مطلب  الو دکتر لکنت در خواجه شهر

هیچ اختلال گفتاری با رفتن به مدرسه و مهد کودک بهتر نمی شود ، بلکه غالبا  با سایر اختلالات نظیر اختلال خواندن،نوشتن و یادگیری همراه می گردد.

من از سال 1380الی 1390 در آموزش و پرورش ناحیه یک البرز مشغول غربالگری و درمان اختلالات و معلولیت های گفتاری در دانش آموزان استثنایی بودم و موارد بسیار زیادی به چشم می خورد که کودک با ضریب هوشی بهنجار، به دلیل عدم دریافت توانبخشی موثر و بهنگام زمان طلایی درمان را از دست داده است .

بهترین زمان برای درمان لکنت  زبان  و اختلالات تلفظ، سنین پیش از دبستان است  . در مورد شکاف کام،کم شنوایی و ناشنوایی از بدو تولد بصورت مشاوره و از 6 ماهگی به صورت مداخله ما درمان توانبخشی داریم . در اختلال بلع از بدو تولد می توان مشاوره و مداخله داشت و همین گونه در کودکان  سندرم داون و دچار فلج مغزی نیز بهتر اینست که از بدو تولد مشاوره را داشته باشیم .

اختلالات نافذ رشد نیز توسط درمانگر مجرب از یک سالگی قابل تشخیص است و هر چه مداخلات درمانی زود تر انجام شود ، کودک دچار اوتیسم رفتار های کلیشه ای تکراری ،بال بال زدن ، دور خود چرخیدن ، از گوشه چشم نگاه کردن و…..   را کمتر داشته و زودتر به تعامل اجتماعی وگفتاردست پیدا خواهد کرد .

در افراد دچار سکته، زمان طلایی مراجعه به گفتاردرمانی  و توانبخشی از زمان بروز تا حدود شش ماه پس از سکته مغزی است .

با تشکر از توضیحات مبسوط شما ،مخاطبین  به چه صورت میتوانند با مجموعه تحت مدیریت شما تماس بگیرند یا مراجعه کنند؟

ادامه مطلب  به همت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ما در روزهای زوج بین ساعات 19 الی 20 در مرکز گفتار توان گستر به آدرس : کرج – رجایی شهر- بلوار انقلاب – بین 13 و 14 نبش میدان اتحاد – ساختمان آراد طبقه دوم ، ارزیابی و مشاوره رایگان اختلالات گفتاری و توانبخشی داریم ، علاوه بر اینکه با  تلفنهای 02634443815 و 02634405830  در خدمت همشهریان گرامی هستیم .

همچنین می توانند به سایتهای: www.siavashataee.com،www.loknatclinic.ir ،www.kardarmanikaraj.ir   مراجعه داشته باشند .

معرفی بهترین مراکز جامع توانبخشی در شهرستان آبادان

معرفی بهترین مراکز جامع توانبخشی در  شهرستان آغاجاری

معرفی بهترین مراکز جامع توانبخشی در  شهرستان امیدیه

معرفی بهترین مراکز جامع توانبخشی در  شهرستان اندیکا

معرفی بهترین مراکز جامع توانبخشی در  شهرستان اندیمشک

معرفی بهترین مراکز جامع توانبخشی در  شهرستان اهواز

 

behtarinalborz.ir

goftardarmanionline.ir

googleimage.ir

Related posts