بهترین کلینیک توانبخشی در کرج:عدم تعادل هورمونی چیست؟

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار

بهترین کلینیک توانبخشی در کرج:عدم تعادل هورمونی چیست؟

بدن ما را هورمون های مختلفی در برمیگیرد که تعادل برخی از آنها واقعاً برای حفظ سلامت ضروری اند.

به گزارش آلامتو و به نقل ازا دکتر کرمانی؛ جدا از غذایی که می خورید و ورزشی که انجام می دهید دلایل فراوانی وجود دارد که کاهش وزنتان با مقاومت روبرو شود. عدم تعادل تغذیه ای، التهاب مزمن، چالش های متابولیزمی، سندروم روده چکه کن، تغییر در میکروبیوم، سموم محیطی و ژن هایتان همه اینها می توانند روی تلاشتان برای سالم تر شدن تاثیر بگذارند.

یکی از دلایل بزرگ اما نادیده گرفته شده برای مقاومت به کاهش وزن شامل عدم تعادل هورمونی می شود. هورمون هیولایی که باعث افزایش وزن، التهاب و بیماری های مزمن می شود انسولین اضافی است. اما انسولین تنها بازیگر نیست، دیگر هورمون ها نیز روی سلامت و وزنتان تاثیر می گذارند. سه مورد از بزرگ ترین آنها عبارتند از هوتیروئید، کورتیزول و هورمون های جنسی. بیایید نگاهی مختصر به هر کدام از این هورمون ها داشته باشیم.

  1. تیروئید

عملکرد تیروئید نقشی بسیار مهم در تثبیت وزنی سالم دارد. هیپوتیروئید یا کم کاری تیروئیدنقش مهمی در مقاومت به کاهش وزن ایفا می کند. تحقیقات نشان داده از هر پنج زن یکی و از هر ده مرد یکی دچار مشکل کم کاری تیروئید می شوند.

بسیاری چیزها از جمله رژیم غذایی، کمبود مواد مغذی، استرس و سموم محیطی در این عدم تعادل دخیل هستند. یکی از دلایل شایع کم کاری تیروئید عدم تحمل گلوتن است که 30 درصد حملات خود ایمنی به تیروئید به نام بیماری هاشیموتو را شامل می شود.

ادامه مطلب  دکتر نابت تاجمیر ریاحی فوق تخصص پوست نوزاد و کودک |گفتارتوان گستر 09121623463

دیگر مواردی که برای عملکرد تیروئید مشکل به وجود می آورند عبارتند از آفت کش ها و فلزات سنگین. کمبود مواد مغذی نیز می تواند سرعت این غده را کاهش دهد. تیروئیدتان به مواد مغذی مشخصی نیاز دارد تا به صورت بهینه کار کند از جمله سلنیوم، روی، ید و چربی های امگا 3. توصیه می شود ابتدا با یک متخصص صحبت کنید تا دقیقا متوجه شوید مشکل از کجاست.

  1. کورتیزول

استرس مزمن یکی دیگر از انواع مشکلاتی است که باعث مقاومت به کاهش وزن می شود. افکار استرس زا، مسیرهای متابولیکی را فعال می کند که موجب افزایش وزن و مقاومت به انسولین می شود.

چگونه؟ کورتیزول هورمون آدرنالی است که به شما کمک می کند سریع تر بدوید، بهتر ببینید، بهتر بشنوید و برای دریافت سریع انرژی سوخت را به جریان خونتان پمپاژ می کند. این هورمون در زمان غار نشینی انسان به او برای واکنش های جنگ یا گریز کمک می کرده است. همچنین این هورمون گوارش را خاموش می کند و سرعت سوخت و ساز را پایین می آورد.

تمام اینها اگر برای مدت زمانی کوتاه باشد کاملا طبیعی است. اما اگر کنترل نشده رها شود، استرس طولانی مدت و سطح بالای کورتیزول باعث بالا رفتن قند خون، افزایش چربی شکمی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و از دست دادن بافت عضلانی می شود.

راه هایی برای مدیریت استرس پیدا کنید – از جمله مدیتیشن، یوگا، نفس عمیق و تغییر تفکرتان – این کار پایه چیره شدن بر مقاومت به کاهش وزن است.

  1. هورمون های جنسی

عدم تعادل هورمونی مانند استروژن و تستوسترون نیز می توانند باعث مشکلات وزنی شوند. چه مرد باشید چه زن، داشتن مقدار زیادی استروژن باعث اضافه وزن می شود. در هر دو جنسیت مصرف زیاد قند، کربوهیدرات های تصفیه شده و الکل می تواند باعث بالا رفتن استروژن شود.

سالم نگه داشتن روده نیز باعث ترویج سوخت و ساز سالم هورمون های جنسی می شود. فیبر بسیار کم یا مقدار زیادی آنتی بیوتیک می تواند به روده آسیب برساند و افزایش استروژن را تحریک کند، چون بدنتان نمی تواند به خوبی به سم زدایی و دفع زباله های بدن بپردازد.

سموم محیطی مانند آفت کش ها زنواستروژن نامیده می شوند چون حتی در دوز پایین هم مانند استروژن ها عمل می کنند.

  1. نشانه های استروژن بیش از حد در زنان عبارتند از:

  • حساسیت به درد در سینه ها
  • احتباس مایعات
  • سندرم پیش قاعدگی بد
  • فیبروئید
  • خون ریزی سنگین در دوره قاعدگی
  1. در مردها داشتن استروژن بیش از حد می تواند باعث:

  • از دست دادن موهای بدن ( از جمله قفسه سینه، دست ها و پاها )
  • جلو آمدن شکم
  • ایجاد سینه در آقایان
  1. کمبود تستوسترون در مردان باعث می شود چنین مواردی را تجربه کنند:

  • از دست دادن عضله و افزایش چربی
  • اختلال عملکرد جنسی
  • کاهش میل جنسی، خستگی
  • مه ذهنی
  • از دست دادن تراکم استخوان که منجر به پوکی استخوان می شود.

کاهش تستوسترون در آقایان همچنین می تواند به روند پیری سرعت ببخشد. کمبود ورزش، مصرف الکل، استرس، سموم محیطی، بیماری هایی مانند دیابت و یا حتی مشکلات هیپوفیز نیز می توانند تستوسترون را کاهش دهند.

ادامه مطلب  برترین مرکز گفتاردرمانی -عظیمیه میدان بهارستان خیابان لاله ۱

اگر به عدم تعادل هورمون های جنسی مشکوک هستید، باید آزمایش بدهید و زیر نظر پزشک متخصص معاینه شوید. در میان راه کارهای تعادل بخشیدن به این هورمون ها ورزش مرتب و استفاده از برنامه ای سالم و سرشار از چربی های سالم است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. با وجود اینکه عوامل فراوانی هستند که می تواند روی عدم تعادل هورمونی یا دیگر انواع آن تاثیر بگذارند اما نوع غذا خوردن و سبک زندگی اصلی ترین عوامل هستند. دلسرد نشوید. با آنچه می خورید، میزان تحرکتان و چگونه زندگی کردنتان کارهای زیادی می توانید برای متعادل کردن هورمون هایتان انجام دهید.

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان فارس

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان بوشهر

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان چهارمحال و بختیاری

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان هرمزگان

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان کهگیلویه و بویراحمد

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  تبریز

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان آذربایجان شرقی

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی  استان آذربایجان غربی

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج  گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج   گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج  گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج  کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج  گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج  گفتار درمانی چیست , بهترین کرج  رشته گفتار درمانی , بهترین کرج  مراكز گفتار درماني شرق تهران , بهترین کرج  گفتار درمان خوب در تهران , بهترین کرج  دکتر هوشنگ دادگر , بهترین کرج  مراکز گفتار درمانی دولتی , بهترین کرج  مراکز گفتاردرمانی در جنوب تهران , بهترین کرج  بهترین متخصص گفتار درمانی در تهران , بهترین کرج  مراکز گفتار درمانی در غرب تهران , بهترین کرج  مراکز گفتار درمانی در کرج , بهترین کرج  بهترین گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج  گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج  ادرس گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج  درمان لکنت زبان در کرج , بهترین کرج  گفتار درمانی بزرگسالان در کرج , بهترین کرج  درمان لکنت در کرج , بهترین کرج  مطب گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج  فهرست گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج  درمان تلفظ در کرج , بهترین کرج  بهترین کاردرمانی در کرج , بهترین کرج  گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج  کاردرمانی البرز , بهترین کرج  کلینیک کاردرمانی در کرج , بهترین کرج  مراکز توانبخشی کرج , بهترین کرج  کاردرمانی سینا , بهترین کرج  مراکز کاردرمانی کرج , بهترین کرج  گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج  ادرس گفتاردرمانی در کرج, بهترین کرج  بازار کار کاردرمانی , بهترین کرج  کاردرمانی در منزل , بهترین کرج کاردرمانی کودکان , بهترین کرج  رتبه لازم برای کاردرمانی , بهترین کرج  مرکز کاردرمانی , بهترین کرج  رشته کاردرمانی چیست؟ , بهترین کرج  کاردرمانی غرب تهران , بهترین کرج  کاردرمانی جسمی

ادامه مطلب  کلینیک بازی درمانی با رویکرد توانبخشی موثر در درمان لکنت l 09121623463 بندر گناوه

Related posts