بهترین کلینیک نوروفیدبک در کرج:صدمه به پا با این اشتباهات اتفاق می‌افتد ؛ متخصصان ارتوپد تذکر می‌دهند

بهترین کلینیک نوروفیدبک در کرج:صدمه به پا با این اشتباهات اتفاق می‌افتد ؛ متخصصان ارتوپد تذکر می‌دهند

پاهای شما ممکن است بیش از سایر بخشهای بدن نادیده گرفته شده و اذیت شوند اما مراقبت از پاها باعث می‌شود که علاوه بر پشگیری از صدمه به پا احساس شادی و رضایتمندی بیشتری از زندگی داشته باشید. در اینجا پزشکان متخصص ارتوپدی به ما می‌گویند که چگونه شما با یک سری کارهای اشتباه باعث آسیب زدن به پاهایتان می‌شوید.

پاشنه کفشتان خیلی بلند است

صدمه به پا بر اثر کفش پاشنه بلند

پاهای شما بیش از سایر بخشهای بدن تحت فشار هستنند. احتمالا هر روز صبح و شب حداقل ۱۰ دقیقه را صرف مراقبت از پوست‌تان می‌کنید ولی پاهای شما اگر خیلی خوش شانس باشند احتمالا یک بار در ماه آنها را پدیکور می‌کنید. وقتی متخصصان ارتوپدی به شما هشدار می‌دهند که باید کارهای اشتباهی را که برای پاهایتان انجام می‌دادید را انجام ندهید، به آنها اعتماد کنید.

بنابراین با دقت شروع کنید: پاشنه‌های بلند ممکن است رسمی و زیبا به نظر برسد اما اگر بیش از حد بلند باشد، تنها چیزی که به نظر می‌رسد این است که شما در حال آخ آخ گفتن و زجر کشیدن هستید. دکتر ربکا پروتی متخصص و پا پزشک می‌گوید: قسمت پایین پا و ساقهای شما مجبور هستند تا به پیاده روی شما کمک کنند تا به راه رفتن ادامه دهید که می تواند منجر به مشکلات همانند التهاب، برآمدگی استخوان شصت و تیر کشیدن پاشنه و در کل صدمه به پا شود. دکتر پروتی توصیه می‌کند که پاشنه‌های نهایتا دو اینچ یا کمتر باشد تا به جلوگیری از پا درد کمک کند.

ادامه مطلب  اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای بلوار هفت تیر

یک جفت کفش را هر روز می‌پوشید

صدمه به پا

ظاهرا شما هم مثل اکثر مردم وقتی کفشی پیدا می‌کنید که پاهایتان را به خوبی محافظت می‌کند و آن را دوست دارید بدون وقفه آن را می‌پوشید اما این کار شما مورد علاقه پاهایتان نیست. جکی سوترا متخصص و جراح پا می‌گوید که راه رفتن هر روزه با یک کفش و بیرون رفتن با آن می‌تواند موجب خستگی پا شود چون به طور ثابت از همان نقاط پا برای حفظ پا و پیاده روی استفاده می‌کنید. مطمئن شوید که چند جفت کفش راحت و روزانه داشته باشید و در طول هفته از آنها استفاده کنید.

با کفشهای کهنه صدمه به پا خیلی نزدیک به شماست

صدمه به پا

پاره شدن کفش ممکن است از نظر ظاهری ناخوشایند باشد و به تیپ شما صدمه بزند اما داشتن کفشهای بیش از حد کهنه برای پاهایتان هم ناخوشایند است و موجب درد و صدمه به پا می‌شود. دکتر سوترا می‌گوید: وقتی که کفشها کهنه و مندرس می‌شوند باعث کج شدن پاهایتان می‌شوند که شما را مجبور می‌کند به زمین فشار بیاورید. حتی کوچکترین زاویه می‌تواند به پاهای شما آسیب برساند و باعث درد پشت و کمر شود. دکتر پروتی توصیه می‌کند به طور متوسط هر ۶ ماه یکبار کفشهایی را که روزانه می‌پوشید (همانند کفشهای اسنیکر) عوض کنید. برای کفشهای دیگر مراقب پاشنه‌ها باشید و آنها را عوض کنید یا پاشنه آنها را به هنگام ساییده شدن تعمیر کنید.

پوشیدن کفشهای تخت به مدت زیاد باعث صدمه به پا می‌شود

صدمه به پا

کفشهای تخت عروسکی، اسنیکر تخت (مثل کفشهای کانورس ال استار) و دمپایی انگشتی خوب از قوس پا محافظت نمی‌کنند. دکتر میگوئل چونا متخصص ارتوپدی می‌گوید: اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که کل هفته را با این کفشها سر می‌کنید در معرض خطر کج شدن انگشت شصت، انگشت چکشی و تخریب قوس کف پا می‌شود.

ادامه مطلب  گفتار درمانی ونقش آن در درمان پایدار و موثر لکنت زبان |سنجش و ارزیابی رایگان 09121623463

ناخنهای پایتان را مراقب باشید

صدمه به پا

دکتر پروتی می‌گوید: زیاد کوتاه کردن ناخنها یا گرد چیدن آنها می‌تواند موجب رشد ناخنها به سمت داخل شود. ناخن شروع به رشد کردن داخل پوست می‌کند که موجب ناراحتی می‌شود؛ کفشها می‌توانند این وضعیت را حتی بیش از ساییدگی یا فشردن انگشتان پا به همدیگر تحریک کنند. دکتر پروتی می‌گوید: مطمئن شوید که ناخنها به طور مناسبی چیده شده تا از هر گونه رشد ناخن به داخل جلوگیری شود.

با کفشهای تنیس دو می‌روید و بالعکس

صدمه به پا

موقعی که در حال تمرین و ورزش هستید، کفشهای اسنیکر بدنسازی مناسب ورزش شما نیستند. دکتر سوترا می‌گوید: تکنولوژی بسیاری در پس طراحی اسنیکرها بکار رفته است. هر فعالیت ورزشی ویژگی‌های خاصی دارد و نیازمند کفش خاصی است. به عنوان مثال، دو و پیاده روی برای حرکت مستقیم ساخته شده‌اند در حالی که کفشهای تنیس و بسکتبال برای حرکت پاها به سمت پهلوها ساخته شده‌اند.

کیف شما همیشه در یک سمت است

صدمه به پا

دکتر پروتی می‌گوید اگر شما مرتبا کیف دستی یا ساکتان را به یک سمت می‌گذارید در حال حمل وزن یکطرفه هستید که می‌تواند علاوه بر گردن درد و پا درد باعث التهاب تاندون پا شود. همیشه حواستان را جمع کنید تا دو کیف کوچک حمل کنید تا وزن را به طور مساوی تقسیم کنید.

پوسته‌های پا را درمان نمی‌کنید

صدمه به پا

دکتر پروتی می‌گوید: ماندن پوست خشک روی کف پا ممکن است به مرور منجر به ترک پوست شود. اینها به مرور زمان بدتر می‌شوند و می‌توانند منجر به عفونت شوند. دکتر پروتی استفاده از سنگ پا در حمام و مرطوب کردن آنها برای سلامت پاها را توصیه می‌کند. دکتر چونا هشدار می‌دهد، اگر پاهای شما پوسته پوسته شده ممکن است عفونت قارچی داشته باشید. وی افزود بهترین راه برای از بین بردن پوسته پوسته‌ها نه لوسیون بلکه کرم ضد قارچ است.

ادامه مطلب  بهترین مرکز نروفیدبک در کرج:برخی از مهمترین دلایل کمرویی کودک

اجازه نمی‌دهید پاهایتان در طول روز نفس بکشد

صدمه به پا

دکتر پروتی می‌گوید: پوشیدن جوراب در تمام طول روز می‌تواند موجب عرق کردن پای شما بود که منجر به بوی بد پا،بیماری پای ورزشکاران یا در مواردی شدید عفونت شود. دکتر پروتی می‌گوید: اجازه بدهید پس از ورزش و به هنگامی که در خانه هستید پاهایتان هوا بخورد و بخاطر داشته باشید که پس از حمام بین انگشتانتان را خشک کنید. دکتر چونا می‌گوید: یک بار در روز (اگر خیلی فعال هستید) آنها را عوض کنید تا پاهایتان را سالم نگه دارید. وی گفت: قانون کلی پا این است اگر لباس زیرتان را عوض می‌کنید باید جورابتان را هم عوض کنید.

با پای برهنه زیاد ورزش می‌کنید

پیشگیری از صدمه به پا

دکتر سوترا می‌گوید: بعضی از ورزشها بدون کفش انجام می‌شوند مثل کاراته و سایر ورزشهای رزمی و همچنین یوگا و پیلاتس در اینصورت شما مجبور هستید با پای برهنه ورزش کنید اما شما هم باید در طول روز تنوع برای پاهایتان ایجاد کنید. افرادی که مرتبا همان ورزش بدون کفش را چند بار در هفته انجام می‌دهند ممکن است دچار درد تاندون، درد پاشنه پا و حتی درد مفصلی شوند و رقص پا روی تاتمی هم باعث پینه بستن انگشتان می‌شود. سعی کنید ترکیبی از ورزشهای با کفش و کم فشار پا برهنه را انجام دهید. دکتر سوترا می‌گوید: بدن ما نیازمند تنوع و ملایمت است.

در خانه دمپایی نمی‌پوشید

پیشگیری از صدمه به پا

دکتر سوترا می‌گوید: ما متوجه می‌شویم که چه مقدار از زمان را در خانه بدون کفش می‌گذرانیم بخصوص برای افرادی که کف خانه‌هایشان پارکت، مرمر یا کاشی باشد که چیزی بین پاهایشان و کف خانه قرار نگرفته است. به مرور زمان لایه چربی محافظت کننده محافظت کننده روی کف پاهایتان کاهش می‌یابد، بعدا در طول زندگی احساس می‌کنید که پاهای شما فقط پوست و استخوان است. برای پیشگیری از صدمه به پا سعی کنید که دمپایی ارتوپدی را برای محافظت از پا در خانه بپوشید.

ادامه مطلب  الو دکتر لکنت در تکاب

به پاهایتان هم ضد آفتاب بزنید

راه های صدمه به پا

اگر بخش زیادی از روز را با پای برهنه در بیرون از خانه می‌گذارید، باید همه قسمتهای پایتان را ضد آفتاب بزنید. بالا و کف پا حساس به پیری زودرس و همچنن ملانوم است. دکتر پروتی می‌گوید: به غیر از پیشگیری از سرطان پوست، سعی کنید برای جلوگیری از دچار شدن به آفتاب سوختگی دردناک این کار را انجام دهید.

دردهایتان را نادیده می‌گیرید

راه های صدمه به پا

حتی اگر برای دوی ماراتون تمرین نمی‌کنید، فشار شکستگی ناشی از استفاده زیاد اتفاق می‌افتد. اینکه هیچ حادثه‌ای برایتان اتفاق نیفتاده به این معنی نیست که هیچ آسیب دیدگی وجود ندارد. دکتر پروتی می‌گوید: درد مداوم موقع پیاده روی در صورت نادیده گرفتن فقط بدتر می‌شود و می‌تواند آسیبهای دیگری را ایجاد کند. دکتر پروتی افزود: اگر مشکلی دارید مطمئن شوید که توسط یک متخصص پا بررسی شود.

کفشهای بیرونی را داخل خانه می‌پوشید

صدمه به پا

به گفته دکتر چونا قبل از رفتن به خانه، زمانی را برای درآوردن کفشهای بیرون و تمیز کردن پاها صرف کنید. کفشهایی که در خارج از خانه می‌پوشید در معرض میکروبها و ویروسهای قرار دارند که پس از به خانه شما راه می‌یابند. وی گفت: پوشیدن کفشهای بیرونی داخل خانه در جایی که دراز می‌کشید و یا می‌نشینید شما را در معرض خطر قارچ و یا زگیل قرار می‌دهد.

صدمه به پا به این ۱۴ راه گفته شده در بالا بصورتی خزنده و بی صدا اتفاق می‌افتد. پس نکات گفته شده برای مراقبت از پا را جدی بگیرید تا از صدمه به پا و ناراحتی و آسیب دائمی پیشگیری کنید. همانند سایر بخشهای بدن چک کردن آنها با متخصص ایده خوبی است که حداقل یکبار در سال باید انجام شود.

ادامه مطلب  مرکز توانبخشی مراقبتی پسرانه هومان در ملارد

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست

 

 

 

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در فاز سه مهرشهر

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در فاز چهار مهرشهر

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در پاساژ دانشکده

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در محله اصفهانیها

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در باغستان

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در باغستان غربی

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در شهرک بهارستان

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در باغستان شرقی

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در عظیمیه

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در سه راه گوهردشت

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  رجایی شهر

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در گوهردشت

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در چهارراه طالقانی

 

Related posts