تزریق دز سوم واکسن کرونا در بابل شتاب گرفت



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که تزریق دز سوم واکسن کرونا در شهرستان بابل در روزهای اخیر شتاب گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی گفت: در روزهای اخیر ۷۰ درصد واکسن های تزریق شده به شهروندان دز سوم بوده است که نشانگر جدی گر فتن هشدارهای بهداشتی توسط شهروندان بابلی است.

وی با اظهار این که تزریق دز سوم واکسن کرونا ۸۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به سویه اومیکرون موثر است، گفت که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی هم در کنار تزریق واکسن ایمنی شهروندان را تضمین می کند.

دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : در یک هفته اخیر ۲۳ هزار و ۷۱۵ دز واکسن کرونا در بابل تزریق شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۱ دز  مربوط به تزریق دز سوم بوده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر گروه های سنی ۱۸ تا ۳۰ سال کمترین درصد واکسن نزده ها در بابل هستند و بقیه گروه های سنی بویژه بالای ۶۰ سال اهتمام جدی تری نسبت به تزریق واکسن کرونا دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  گفت : تاکنون ۸۰۶ هزار و ۲۳ دز واکسن کرونا در بابل به گروه هدف بالای ۱۲ سال تزریق شده است که از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۶۰۹ دز برابر با بیش از ۸۷ درصد دز نخست بوده است.

وی افزود : همچنین ۳۵۳ هزار و ۶۰۱ نفر در بابل دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که برابر با ۷۶ درصد جمعیت گروه هدف است.

دکتر جوانیان گفت : با روند افزایشی که در تزریق دز سوم واکسن کرونا در بابل ایجاد شده ، تاکنون ۴۶ هزار و ۸۰۴ نفر برابر با بیش از ۱۰ درصد از جمعیت گروه هدف بابل دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

ادامه مطلب  آخرین وضعیت آمار مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان جنوبی/سه شنبه ۱۲ مرداد ماه

وی با اعلام این که شهرستان بابل ۴۶۵ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال دارد ، تاکید کرد : حدود ۶۰ هزار نفری که تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع تر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند و همچنین برای جلوگیری از سویه جدید اومیکرون برای تزریق دز سوم هم تعلل نکنند.

Source link



Source link

Related posts

Leave a Comment