تعرفه سال 97 کاردرمانی:از عرق سرد بدن چه می دانید؟

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار

تعرفه سال 97 کاردرمانی:از عرق سرد بدن چه می دانید؟از عرق سرد بدن چه می دانید؟
شاید برای شما هم پیش آمده که صبح زود به حمام بروید، لباس‌های تمیز بپوشید و برای انجام کارهای روزانه از خانه خارج شوید، ولی چند ساعت بعد احساس کنید خیس عرق شده‌اید و لباس‌هایتان هم بوی خوبی نمی‌دهند. اینجاست که حس بدی پیدا می‌کنید و از این می‌ترسید که بوی بدنتان برای دیگران آزاردهنده باشد.

البته فرقی نمی‌کند در چه فصلی باشیم، اما در تابستان به علت گرمای هوا این مشکل بیشتر ایجاد می‌شود که هم برای خود فرد و هم دیگران غیر قابل تحمل است. البته مصرف عطر و اسپری و ژل حمام تا حدی کمک‌کننده است، اما پیش از هر چیز باید متوجه شوید که آیا عرق‌کردنتان طبیعی است یا می‌تواند نشانه بیماری خاصی باشد؟ چطور از شر عرق‌کردن‌های بیش از حد خلاص شویم؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسش‌ها برسید.

مطلب پیشنهادی
تا 40 درصد تخفیف واقعی در سفارش آنلاین غذا از چیلیوری
تا 40 درصد تخفیف واقعی در سفارش آنلاین غذا از چیلیوری

تعریق مکانیسمی است که به وسیله آن دمای بدن که به دلایل مختلفی مثل گرما، فعالیت‌ بدنی و غذا خوردن افزایش یافته است، پایین می‌آید. عرق‌کردن علاوه بر کنترل دمای بدن باعث دفع مواد زائد بدن از راه پوست هم می‌شود. به طور کلی تعریق یک امر طبیعی به حساب می‌آید و وقتی بیماری تلقی خواهد شد که بیش از حد و آزاردهنده باشد.

باید بدانید اختلالات غدد مثل پرکاری غده تیروئید، استرس، عوارض ناشی از مصرف داروهای مختلف مثلا قرص‌های ضدافسردگی، سرطان (که بیشتر باعث تعریق شبانه می‌شود)، کاهش قندخون یا هیپوگلیسمی، تغییرات هورمونی، گاهی اوقات بالا بودن فشار خون، مشکلات تغذیه‌ای، درد شدید، تب به دنبال عفونت و… باعث افزایش تعریق بدن می‌شوند که با برطرف شدن مشکلات گفته شده عرق‌کردن هم به حالت طبیعی برمی‌گردد.

ادامه مطلب  بهترین وتخصصی ترین کاردرمانی در کرج: بهترین دکتر اوتیسم کرج درفاز چهار مهرشهر

چرا زیاد عرق می‌کنیم؟

افزایش تعریق بدن یا به دلیل افزایش تعداد غدد عرق بدن است که در نقاطی از بدن افزایش پیدا کرده یا به دنبال افزایش میزان ترشح غدد عرق اتفاق می‌افتد. حتی گاهی اوقات عرق‌کردن به دلیل هر 2 علت گفته شده است. باید بدانید تعریق بیش از حد در اصطلاح پزشکی هایپرهیدروز نام دارد و معمولا هم روی اندام‌هایی مثل زیر بغل، کف دست‌ها و پاها یا کشاله ران تاثیر می‌گذارد.

در این بیماری علاوه بر تعریق زیاد و رطوبت بیش از حد پوست، عوارضی مثل خشکی و پوسته‌پوسته ‌شدن همراه با ایجاد ترک‌خوردگی پوست هم ممکن است ایجاد شود. البته هایپرهیدروز به 2 گروه اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود؛ هایپرهیدروز ثانویه در بزرگسالی بروز پیدا می‌کند و برخلاف هایپرهیدروز اولیه، هم در بیداری و هم در حین خواب رخ می‌دهد. در چنین شرایطی پزشک با انجام آزمایش به علت اصلی تعریق که می‌تواند به دلیل استرس یا بیماری‌های زمینه‌ای باشد، پی می‌برد و درمان آغاز می‌شود.

درمانی برای توقف تعریق بیش از حد

روش‌های مختلفی برای درمان تعریق زیاد وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از محلول کلریدآلومینیوم که به محلول ضدتعریق شهرت دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها است که البته غلظت مناسب دارو حتما باید از سوی متخصص پوست تعیین شود. در این نوع درمان به بیمار توصیه می‌شود روزی 2 تا 3 مرتبه محلول را به کف دست و پاها، زیر بغل، کشاله ران و… اسپری کند.

در این بین نباید فراموش کنید اگر علت عرق‌ریزی، بیماری خاصی باشد، ابتدا باید بیماری را درمان کرد در غیر این صورت راهکارهای درمانی گفته شده چندان موثر نخواهد بود.با بیان این‌که بهترین درمان، حذف عامل ایجادکننده تعریق زیاد است، اضافه می‌کند: بوتاکس به صورت دوره‌ای یکی از بهترین روش‌های درمان تعریق‌های زیاد بویژه در فصول گرم است که حتما باید توسط متخصص پوست تزریق شود. اگر هم مشکل بیمار با درمان‌های گفته شده حل نشود، پزشک در نهایت جراحی سمپاتکتومی یا قطع عصب سمپاتیک در کف دست یا پا را پیشنهاد می‌کند.

ادامه مطلب  دکتر رویا عیسی تفرشی فوق تخصص قلب کودک|مرکز تخصصی گفتار توان گستر البرز 09121623463

از عرق سرد بدن چه می دانید؟

علت و درمان عرق سرد

عرق سرد مشکلی است که گاهی اوقات با آن مواجه‌ می‌شویم. ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا، عفونت‌های جدی‌ ناشی از بیماری سل یا ایدز، استرس و اضطراب، میگرن، یائسگی، مشکلات قلبی ـ عروقی و… از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد عرق سرد در بدن شوند. در چنین شرایطی مراجعه به پزشک، معاینات بالینی، گرفتن شرح حال و حتی انجام آزمایش برای تشخیص بیماری زمینه‌ای موضوع بسیار مهمی است، چرا که نوع درمان را مشخص می‌کند.چطور از شر عرق‌کردن‌های بیش از حد خلاص شویم.

یک مام ضدعرق‌ گیاهی

به گفته متخصصان طب سنتی برای پیشگیری از تعریق زیاد و بدبو شدن عرق بدنتان، وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید، یک دستمال کاغذی آغشته شده به شامپو یا صابون یا آبلیمو (یکی از اینها و نه همه باهم) را به محل‌های عرق ریزش مثلا زیر بغل بمالید. همچنین گیاه رزماری که به اکلیل کوهی نیز شهرت دارد، در کاهش تعریق بدن اثر بسزایی دارد. برای تهیه یک پودر گیاهی ضدعرق می‌توانید ترکیبی از 50 گرم پودر برگ رزماری و 200 گرم تالک (پودر بچه) را با هم مخلوط کنید و روزی 2 تا 3 بار در ناحیه زیر بغل بمالید.

مقابله با بوی بد پاها

بسیاری از افراد از بوی بد پاهایشان در عذاب هستند، چرا که وقتی پاها برای مدت طولانی در کفش می‌ماند، بشدت عرق می‌کند و بوی نامطبوعی تولید می‌شود. حالا فرض کنید مجبور شوید در چنین شرایطی کفش‌هایتان را در بیاورید و وارد یک محیط سربسته شوید. حتی تصور این صحنه شبیه کابوس است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که بوی عرق پاهایتان تند و زننده است، توصیه می‌کنیم هر روز پاهایتان را با آب گرم و صابون بشویید و پس از شستن کاملا خشک کنید.از طرفی قرار دادن پاها در محلول آب نمک (نصف فنجان نمک در یک لیتر آب) هم در کنترل تولید عرق موثر است.

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج هفت تیر میدان امام حسین خیابان زارع – سیستم آموزش آنلاین گروه آموزشی گفتار توان گستر

همچنین می‌توانید مقداری چای را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد از خنک شدن، پاهایتان را مدت نیم ساعت داخل آن قرار دهید و پس از خشک کردن پاها از آرد نشاسته ذرت استفاده کنید تا به مرور زمان تعریق پاها کمتر شده و بوی بد پاها رفع شود. پیش از پوشیدن کفش نیز مقداری نشاسته ذرت یا پودر شیرین بیان داخل کفشها بپاشید. در عین حال قرار دادن بوگیرهای حاوی پودر زغال و زاج سفید (موجود در داروخانه‌ها) در کفش در رفع بوی بد عرق پا مؤثر است.عرق کردن در هوای گرم و هنگام انجام فعالیت بدنی باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می شود. ولی فایده این نعمت خدادادی به همین یک مورد ختم نمی شود.در این مطلب 10 فایده شگفت انگیز تعریق را برایتان می گوییم.

1- کمک به بهبودی زخم ها

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین (eccrine) انجام شده است. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این غدد، محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم ها نقش دارند.با شناخت این فرآیند مهم در بهبودی زخم ها می توان درمان های دارویی جدید را امتحان کرد.

2- دفع سموم از بدن

وقتی عرق می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند.محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می شوند، یعنی وقتی عرق می کنیم، از ورم بدن جلوگیری می شود، رگ های خونی گرفته باز می گردند و حالت خماری از بین می رود.

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج وحدت خیابان یخ فرعی هشتم غربی – سیستم آموزش آنلاین گروه توانبخشی گفتار توان گستر

3- مثل یک آنتی بیوتیک

عرق کردن، آنتی بیوتیک های زیادی را به میزان زیاد روی سطح پوست پخش می کند. با این اوصاف کسی به پمادهای آنتی بیوتیکی نیاز نخواهد داشت.اگر پوست ما در اثر یک بریدگی یا خراش کوچک و یا نیش پشه زخمی شود، مواد آنتی بیوتیکی ای که توسط غدد عرق روی پوست ترشح می شوند، مثل dercidin ، به سرعت و به طور موثری میکروب ها وعوامل مهاجم را از بین می برند.
غدد عرق به میزان قابل توجهی، بدن را از شر سموم و مواد آلوده کننده خطرناک خلاص می کنند

4- دشمن سنگ کلیه

درد سنگ کلیه بدتر از درد زایمان است.کسانی که چربی و نمک زیادی را در برنامه غذایی خود مصرف می کنند و به طور منظم مثانه خود را خالی نمی کنند (نگه داشتن ادرار)، باید مراقب سنگ کلیه باشند.تحقیقات نشان می دهد کسانی که به طور منظم ورزش می کنند و آب زیادی می نوشند، بهتر داخل بدن خود را با آب می شویند، لذا جلوی تشکیل سنگ کلیه را می گیرند.عرق کردن در طی ورزش باعث می شود بدن نیاز بیشتری به آب پیدا کند و نوشیدن آب زیاد، کلیه ها را تمیز می کند.

از عرق سرد بدن چه می دانید؟

5- ورزش منظم، غدد عرق عجیبی تولید می کند

برای یک مبارزه بزرگ بر علیه بیماری ها و چاقی، باید خودمان را به عرصه جدیدی از تمرینات ورزشی هل دهیم، مثل مسابقات ورزشی دوی ماراتون که به جلسات تمرین منظم و شدید نیاز دارد.از آنجا که بدن ما انتظار این تمرینات ورزشی را ندارد، سعی می کند زودتر خودش را خنک کند. لذا اندازه غدد عرق برای تامین نیاز بدن به خنک شدن سریع، افزایش می یابد.

ادامه مطلب       کلینیک درمان قطعی لکنت ونک  | گفتاردرمانی سیاوش عطایی 09121623463 | تهران شهرک قدس خیابان فرعی گل افشان ۲

6- پاک کردن مواد آلاینده

وقتی که مواد آلوده کننده ای مثل بیسفنول A (BPA) و دی اتیل هگزیل فتالات (DEHA) توسط صنایع جدید وارد محیط زندگی ما می شوند، نمی توانیم میزان تاثیر آنها را روی سلامتی مان مشخص کنیم.همه می دانند که وجود این مواد شیمیایی برای سلامتی بدنمان مضر است.غدد عرق به میزان قابل توجهی، بدن را از شر این مواد مضر و سایر آلوده کننده های خطرناک خلاص می کنند.حتی وقتی این مواد در خون یا ادرار مشخص نمی شوند، عرق ما به طور موثری بیسفنول A را از بدن دفع می کند.

7- یک آبمیوه خوشایند برای مغز

شما هم بعد از ورزش لبخند می زنید؟ورزش کردن حال شما را بهتر می کند. اما قبل از اینکه فکر کنید برداشتن دمبل های کوچک یا یک پیاده روی ساده شما را خوشحال می کند، بایستی بدانید که عرق کردن بعد از ورزش بدنسازی سنگین تر و یا یک ورزش هوازی می تواند شما را واقعا سر حال بیاورد.میزان اندورفین بدن شما مخصوص خود شماست. اندورفین ها را مسکن های طبیعی بدن نیزمی نامند.با آزمودن ورزش های مختلف می توانید بفهمید که چه نوع فعالیت بدنی، مواد آرامبخش مغز شما را تحریک می کند و باعث می شود با اشتیاق کاری را انجام دهید، بعد از آنکه عرق کردن آن مواد را خارج کرد.

8- دور کردن درد

اندورفین های ناشی از ورزش نه تنها باعث تحریک مواد سرحال کننده مغز شما می شوند، بلکه تسکین دهنده های طبیعی درد نیز هستند.آیا کسی می داند که دویدن به دور یک ساختمان می تواند میزان درد او را کم کند؟ورزش، مسیرهای عصبی شیمیایی را در مغز تحریک می کند و باعث تولید اندورفین می شود که همانند یک داروی مسکن عمل می کند.زمانی که بدن شما به این مسکن های طبیعی عادت کند و وضعیت کلی بدن شما بهبود بیابد، خواهید فهمید که نیاز کمتری به داروهای مسکن و نیاز بیشتری به کفش های کتانی خواهید داشت.عرق به خودی خود بوی بدی ندارد، بلکه رعایت نکردن بهداشت شخصی باعث بدبویی آن می شود

ادامه مطلب        مرجع معرفی بهترین کلینیک درمان قطعی لکنت در تهران | گفتاردرمانی سیاوش عطایی 09121623463 | تهران شهرک سئول فرعی زربافی

9- رهایی از شر جوش ها

ما فکر می کنیم بعد از اتمام دوران بلوغ دیگر جوش نمی زنیم، در حالی که بواسطه تغییرات هورمونی حتی در دوران بزرگسالی هم جوش خواهیم زد.عرق کردن شر این جوش ها را از سر شما کم می کند.تعریق با باز کردن منافذ پوست، باعث می شود چرک و کثیفی های این منافذ که باکتری ها را به طرف آنها می کشاند و باعث جوش می شوند، آزاد شوند.با این همه نباید تنبلی کنید. برای اینکه جوش نزنید، باید پوست خود را بشویید تا این کثیفی ها از روی پوست شما پاک شوند.در غیر این صورت، این کثیفی ها مجددا وارد پوست می شوند و جوش خواهید زد.

10- سیستم تهویه بدن

در طی روز، بدن ما خودش را با تغییرات دمای محیط تطبیق می دهد. شاید محل کار شما سرد باشد، یا داخل اتومبیل شما گرم باشد و یا در دوران یائسگی باشید و … ، ولی نگران نباشید. اگر سیستم تهویه بدن شما به درستی کار کند، دیگر خیلی گرم یا سردتان نخواهد شد.ورزش منظم که غدد عرق را به بهترین شکل نگه می دارد، به بدن کمک می کند تا راحت تر دمای خودش را بر اساس دمای محیط جدید تنظیم کند.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

از عرق سرد بدن چه می دانید؟

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان کارون
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان گتوند
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان لالی
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان ماهشهر
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان مسجدسلیمان
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان هفتکل
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان هندیجان
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان هویزه
آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار درمانی چیست , بهترین کرج رشته گفتار درمانی , بهترین کرج مراكز گفتار درماني شرق تهران , بهترین کرج گفتار درمان خوب در تهران , بهترین کرج دکتر هوشنگ دادگر , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی دولتی , بهترین کرج مراکز گفتاردرمانی در جنوب تهران , بهترین کرج بهترین متخصص گفتار درمانی در تهران , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی در غرب تهران , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی در کرج , بهترین کرج بهترین گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج درمان لکنت زبان در کرج , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان در کرج , بهترین کرج درمان لکنت در کرج , بهترین کرج مطب گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج فهرست گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج درمان تلفظ در کرج , بهترین کرج بهترین کاردرمانی در کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج کاردرمانی البرز , بهترین کرج کلینیک کاردرمانی در کرج , بهترین کرج مراکز توانبخشی کرج , بهترین کرج کاردرمانی سینا , بهترین کرج مراکز کاردرمانی کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج, بهترین کرج بازار کار کاردرمانی , بهترین کرج کاردرمانی در منزل , بهترین کرج کاردرمانی کودکان , بهترین کرج رتبه لازم برای کاردرمانی , بهترین کرج مرکز کاردرمانی , بهترین کرج رشته کاردرمانی چیست؟ , بهترین کرج کاردرمانی غرب تهران , بهترین کرج کاردرمانی جسمی

ادامه مطلب  الو دکتر لکنت در چهاربرج (میاندوآب)

Related posts