شناسایی یک مورد قطعی سرخک در حوزه دانشگاه / علائم اختصاصی آبله میمون را جدی بگیرید


 

دکتر قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن اعلام این خبر، گفت: مدتی است که سرخک به صورت طغیان از کشور مجاور به داخل کشور ایجاد شد و تمامش به‌صورت خارج از حیطه سیستم بهداشتی کشورمان بوده و منشا این بیماری ایران نبوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر این که تاکنون ۲۱ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت واکسن سرخک در مناطق تحت پوشش دانشگاه، این واکسن را دریافت کردند، گفت: از ابتدای شیوع سرخک در ایران شصت و هفت نفر مشکوک داشتیم که یه نفر فقط قطعی شد.

 

وی افزود: فرد مبتلا به سرخک دختری هشت ساله از اتباع افغانستانی متولد ایران و ساکن یکی از شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه است و پزشکان و مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت آن منطقه با حضور در منزل این بیمار، سایر افراد خانواده وی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

 

هشدار درباره شیوع بیماری آبله میمون؛ بثورات پوستی و تب را جدی بگیرید

 

دکتر قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که میمون به‌صورت حامل ویروس است و در ارتباط با جوامع انسانی می‌تواند ترشحات رو منتقل و افراد را مبتلا کند، بیان نمود: علائم عمومی این بیماری مثل سایر بیماری‌های ویروسی به‌صورت سردرد، تب و بدن درد است و علایم اختصاصی آن تورم در ناحیه غدد لنفاوی گلو و کشاله ران و بثورات پوستی از دانه های کوچک تا تاول های گسترده ایجاد کند.

 

ریاست دانشگاه گفت: بیماری آبله میمون به‌صورت اولیه منجر به عفونت باکتری و میکروب‌های شدیدتری می شود و همچنین سیستم اعصاب مرکزی را هم درگیر می کند ممکن است منجر به فوت فرد مبتلا شود که متأسفانه در کودکان ۲۰ الی ۲۵ درصد و در بزرگسالان تا ۱۰ درصد موجب فوت افراد شده است و بنابراین کودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

 

ادامه مطلب  کلینیک بازی درمانی با رویکرد توانبخشی موثر در درمان لکنت l 09121623463 دامنه (شهر)

وی با تاکید بر این که مردم هر گونه تب و بثورات پوستی را جدی بگیرند، تصریح نمود: معمولاً تا سه هفته دوره کمون این بیماری است و اگر ابتلا و بروز این بیماری در جهان افزایش یابد، خوشبختانه واکسن این ویروس موجود می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

Source link



Source link

Related posts

Leave a Comment