فیناستراید|فرهنگ دارویی موثر در مداخلات گفتاردرمانی-کاردرمانی-گفتار توان گستررجایی شهر09121623463

فیناستراید|فرهنگ دارویی موثر در مداخلات گفتاردرمانی-کاردرمانی-گفتار توان گستررجایی شهر09121623463

 

<span “=””>داروی فیناستراید اولین بار در گذشته برای کاهش دادنDHT  (دی هیدرو تستوسترون) در غدد پروستات استفاده می شد که نام تجاری آنPROSCAR  بود و میزان تجویز آن در روز 5 میلی گرم بود.

در سال 1990 این دارو برای درمان و از بین بردن بزرگ شدگی پروستات به میزان 5 میلی کرم در روز استفاده می شد. با گذشت زمان و استفاده بیماران از این دارو آنها متوجه کاهش ریزش موی خود شدند و علاوه بر این شاهد رشد موهای جدید نیز بودند.

پس از آزمایشات متخصصان به این نتیجه رسیدند که مصرف فیناستراید با مقدار جزئی 1 میلی گرم در روز سبب اثر گذاری مثبت در روند ریزش مو خواهد شد.

از آن پس به بعد در آمریکا این دارو را با دوز 1 میلی گرم با نام تجاری پروپشیا برای کاهش ریزش مو معرفی کردند و در سال 1998 این دارو از طرف انجمن پروپشیا به عنوان اولین قرص تایید شده مختص ریزش مو اعلام شد.

فیناستراید عوارض و درمان ریزش مو

فیناستراید چیست؟

فیناستراید در اصل برای درمان بیماری بزرگ شدگی غدد پروستات بدون ترکیب با داروی دیگری و یا با ترکیب دیگر داروها استفاده می شود. همچنین فیناستراید را برای درمان بیماری هیپرتروفی خوش خیم پروستات که عوارض آن تکرر ادرار و یا مشکل در دفع کردن ادرار است ، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اینها احتمال این که نیاز به عمل کردن پروستات را کمتر کند وجود دارد. 

<span “=””>خواص شیمیایی فیناستراید

<span “=””>فیناستراید به صورت پودری و به شکل کریستال است که نقطه ذوب آن حدود 250 درجه سانتی گراد است. این ماده در آب حل نمی شود اما در محلول هایی که در آنها به صورت رقیق الکل وجود دارد و یا محلول های کلوروفورم حل خواهد شد.

فرمول شیمیایی فیناسترایدC23H36N2C2  می باشد.

فیناستراید عوارض و درمان ریزش مو

حال به درمان های ریزش مو قرص فیناستراید می پردازیم:

فیناستراید برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و یا کم پشت شدن آهسته موی سر که باعث عقب نشینی خط مو و یا ایجاد طاسی در مردان می شود استفاده می شود. البته در درمانی که مربوط به کم پشتی موی شقیقه است تاثیر آن هنوز به اثبات نرسیده است. پزشکان و متخصصان پوست و مو دلایل ریزش مو در افرادی که دچار این عارضه شده اند را بررسی و در صورت امکان، داروی فیناستراید را برای آنها تجویز می کنند. 

نکته: این دارو جهت از بین بردن ریزش موی بانوان و یا کودکان استفاده نمی شود.

<span “=””>فیناستراید در دسته‌ای از داروها به نام مهارکننده آنزیم 5 آلفا دوکتاز قرار می‌گیرد.

<span “=””>در دسته بندی دارو ها ، فیناستراید در دسته ای به نام مهار کننده آنزیم 5 آلفا دوکتاز قرار دارد. نحوه کارایی این دارو در درمان ریزش مو بدین شکل است که به متوقف ساختن تولید هورمون های مردانه که ترشح آن است که باعث رشد نکردن موی سر می شود می پردازد.

<span “=””>نحوه مصرف فیناستراید

<span “=””>این دارو خوراکی بوده و به شکل قرص است و از طریق دهان وارد بدن خواهد شد. معمولا در روز یک بار از آن استفاده می شود و آنرا می توان به همراه غذا و یا بدون غذا استفاده کرد.

<span “=””>اما باید دقت شود که فیناستراید باید در راس ساعت معینی که پزشک تعیین کرده مصرف شود و با مطالعه دستوالعمل های داخل جعبه از عملکرد و نحوه استفاده آن آشنا شوید. اگر متوجه توضیحات نشدید از پزشک متخصص خود و یا مسئول داروخانه درباره آنچه که متوجه نشدید توضیحاتی را بخواهید.

<span “=””>نکته:فیناستراید را بدون تجویز پزشک مصرف ننمایید.

<span “=””>در درمان ریزش مو با فیناستراید احتمال دارد دوره درمان تا 3 ماه به طول بیانجامد تا شروع پیشرفت درمانی را احساس کنید. این مسئله به این دلیل است که ریزش و رویش مو هردو جز اتفاق هایی که به آرامی و به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد.

<span “=””>با همه این تفاسیر می توان به روند بهبود و درمان در 12 ماه اول امیدوار بود. اگر پس از این مدت همچنان پیشرفتی در موی شما ایجاد نشد احتمال این که درمان های آنی برای شما اثربخش نیست زیاد است. پس اگر چنین اتفاقی پیش آمد با پزشک خود درباره ادامه دادن به درمان و یا قطع آن مشورت کنید.

<span “=””>فیناستراید فقط زمانی که استفاده شود ریزش مو را کند می کند. حتی اگر شاهد بهبود در موی خود شدید همچنان به مصرف آن ادامه دهید و بدون تجویز پزشک مصرف آن را قطع نکنید. اگر در مدت 12 ماه پس از قطع کردن مصرف دارو تمامی موهایی که طی دوره درمان رشد کرده بودند ریخت ، نگران نباشید زیرا این امر طبیعی می باشد.

<span “=””>عوارض فیناستراید در زنان

<span “=””>برای درمان ریزش موی زنان این دارو از این دارو استفاده نمی شود و درمان با این دارو برای آنها ثابت نشده است. فیناستراید به علت دخالت در تعیین جنسیت جنین برای کسانی که باردار هستند و یا در سن حاملگی قرار دارند استفاده نمی شود و در صورت استفاده سبب ناهنجاری در ارگان شناسی جنین می شود. علاوه بر این این دارو از راه مهار تبدیل شدن تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون یا DHT <span “=””>ممکن است موجب اختلال در قسمت خارجی دستگاه تناسلی جنین پسر شود.

<span “=””>تجویز و مصرف این دارو حتی تماس به وسیله پوست در هنگام باردار بودن برای  زنان ممنوع است.

<span “=””>همچنین به دلیل این که فیناستراید از مایع منی خارج می شود، بهتر است در هنگام بارداری همسر و یا قصد و احتمال بارداری وی از کاندوم استفاده شود.

<span “=””>مصرف این دارو از نظر سازمان غذا و دارو آمریکا <span “=”” dir=”LTR”> (FDA)برای بانوان ممنوع می باشد.

<span “=””>فیناستراید عوارض و درمان ریزش مو

<span “=””>اقدامات احتیاطی در مصرف فیناستراید

<span “=””>قبل از مصرف فیناستراید

·       <span “=””>پیش از آن که از فیناستراید استفاده کنید حساسیت خود را نسبت به دارو ها و یا ترکیبات داخل آن ها را به پزشک و یا مسئول داروخانه بگویید و آن ها را مطلع سازید.

·       <span “=””>اگر از دارویی خاص با نسخه و یا بدون نسخه (مکمل ها ویتامین ها و یا دارو های گیاهی و …) استفاده می کنید ، پیش از مصرف فیناستراید درباره آنها پزشک خود را در جریان قرار دهید زیرا امکان دارد به دلیل مصرف همزمان دارویی دیگر پزشک دوز دارو را تغییر دهد و یا شما را تحت نظر قرار دهد.

·       <span “=””>اگر قبلا دچار بیماری کبدی و یا سرطان پروستات بودید و یا هم اکنون هم این بیماری ها را دارید حتما پزشک خود را مطلع سازید.

·       <span “=””>داروی فیناستراید صرفا برای استفاده آقایان است. خانم ها به خصوص کسانی که باردار هستند و یا ممکن است باردار شوند حتی نباید به قرص های شکسته و یا خرد شده فیناستراید دست بزنند زیرا احتمال آسیب رسیدن به جنین با این کار زیاد است.

<span “=””>عوارض جانبی فیناستراید

<span “=””>اگر هریک از علائم زیر را احساس کردید حتما پزشک خود را مطلع سازید:

·       <span “=””>ناتوانی در نعوظ یا حفظ حالت نعوظ

·       <span “=””>افسردگی

·       <span “=””>کم شدن میل جنسی

·       <span “=””>درد گرفتن بیضه

·       <span “=””>مشکل در انزال و یا کاهش آن

 <span “=””>در صورت بروز عوارض زیر به دلیل احتمال خطر زیاد حتما پزشک خود را مطلع سازید:

·       <span “=””>اشکال در نفس کشیدن و بلعیدن

·       <span “=””>تغییرات سینه، مثل افزایش سایز، برآمدگی، درد یا ترشح نوک سینه

·       <span “=””>بثورات جلدی

·       <span “=””>خارش

·       <span “=””>تورم صورت و لب

·       <span “=””>کهیر

<span “=””>استفاده از فیناستراید احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات درجه بالا را افزایش می دهد.

<span “=””>فیناستراید ایرانی و فیناستراید خارجی

<span “=””>قرص فیناستراید در دو نوع ایرانی و خارجی در داروخانه ها موجود است.

<span “=””>نوع ایرانی این محصول با نام تجاری فین استراید و دارای دوز های 1 درصد و 5 درصدبه فروش می رسد که برای مقاصد درمانی ریزش مو از نوع 1 درصد آن استفاده می شود.

همچنین نوع خارجی این محصول با نام تجاری فین پرشیا به فروش می رسد و تا به حال تفاوتی در کیفیت این دو محصول مشاهده نشده است.

فیناستراید عوارض و درمان ریزش مو

<span “=””>نحوه نگهداری و دورریزی فیناستراید :

<span “=””>درب دارو را پس از استفاده محکم کنید و به دور از دسترس اطفال و کودکان قرار دهید. بهترین دمای نگهداری این دارو دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت زیاد مانند حمام نگهداری شود. با پایان تاریخ مصرف دارو آن را دور بریزید و حتما درباره دور ریختن این دارو با متصدی داروخانه صحبت کنید.

<span “=””>میزان اثر قرص فیناستراید :

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در سال 2014 بر روی گروهی از مردان که از فیناستراید به مدت 5 سال استفاده می کردند ، 48 درصد مردان شاهد کاهش ریزش مو و 52 % آن ها هیچ نتیجه مثبتی از این دارو نگرفته اند. بر اساس این تحقیق می توان گفت که تاثیر گذاری فیناستراید هنگامی که علت ریختن مو ها زیاد بودن هورمونDHT  بوده است مثبت بوده و در سایر دلایل ریزش مو ، این دارو موثر نبوده است.

<span “=””>مصرف بیش‌ از حد دارو و خطرات احتمالی :

<span “=””>اگر این دارو بیشتر از میزان مورد نیاز استفاده شود احتمال مسمومیت در فرد را زیاد کرده و در چنین مواقعی حتما با مرکز کنترل مسمومیت (شماره تلفن 1490) تماس بگیرید و آن ها را مطلع سازید. ممکن است با مصرف بیش از اندازه این دارو بیمار بی هوش و یا دچار قطع تنفس شود که در این صورت فورا با اورژانس (شماره 115) تماس بگیرید.

<span “=””>نکات دیگری که می بایست بدانیم :

·       <span “=””>در تمامی قرار هایی که با پزشک و یا آزمایشگاه دارید حضور پیدا کنید. پزشک متخصص برای تست کردن واکنش بدن شما به فیناستراید نیاز به آزمایش هایی خاص دارد.

·       <span “=””>در هنگام مصرف دارو پیش از آن که برای هرگونه تست آزمایشگاهی آنها را از مصرف این دارو با خبر سازید.

·       <span “=””>به هیچ عنوان این دارو را در اختیار اشخاص  دیگر برای مصرف قرار ندهید.

·       <span “=””>از تمامی دارو ها چه با نسخه چه بدون نسخه از ویتامین ها گرفته تا دارو های دیگر لیستی تهیه کنید و به هنگام ملاقات با پزشک خود و یا بستری شدن در بیمارستان با خود همراه داشته باشید.

کلینیک گفتاردرمانی توان گستر بهترین البرز –کرج

Alborz Province, Karaj, Azimieh, North Taleghani Boulevard

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری  

 

ادامه مطلب  هسته پژوهشی آلودگی خاک

https://maps.app.goo.gl/dZ1vLSjJ38TNAqtp9

 

بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – کرج گفتارتوان گستر

 02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

 

https://maps.app.goo.gl/4afpiXnJwUuiRvqx8

 

               

 

 گفتار توان گستر البرز – کرج  Goftar Tavan Gostar

Alborz Province, Karaj, Baghestan, 14th Street, Iran

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/qZb8LWp52n2Xx2AR9

بهترین کلینیک درمان اختلالات یادگیری گوهردشت البرز – کرج

Alborz Province, Karaj, Enghelab Blvd

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/akheR7JKNyKLGfAu8

 

ادامه مطلب  بهترین وتخصصی ترین گفتاردرمانی در کرج:ویژگی‌های چهره بزرگ‌سالی شما می‌تواند شرایط کودکی شما را نشان دهد

بهترین گفتاردرمانی سیاوش عطایی آسیب شناس گفتار وزبان البرز – کرج

Alborz Province, Karaj, Gohardasht, Enghelab Blvd

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/nrx6tbfCHL9XEjcx7

بهترین کلینیک گفتاردرمانی -کاردرمانی – نوروفیدبک البرز – کرج

استان تهران، Hashtgerd, 32

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/kEKW7WV8WMLezHDn7

 

بهترین کلینیک گفتاردرمانی : نوروفیدبک:: کاردرمانی :: گفتار توان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/pPRwr5YVosrrPN9ZA

 

ادامه مطلب  کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی:کودکان اتیسم در شنیدن یا نشنیدن انتخاب میکنند.

 

 

 بهترین کاردرمانی نوروفیدبک گفتارتوان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/TNsErQT8fjUPT6P8A

 بهترین کلینیک گفتاردرمانی – کاردرمانی – نوروفیدبک هشتگرد  – البرز

Hashtgerd, هشتگرد، استان تهران،

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/gRakNn5WAEvLLRnX8

بهترین کلینیک گفتاردرمانی : نوروفیدبک:: کاردرمانی :: گفتار توان گستر البرز – کرج

Tehran Province, Karaj, میدان اتحاد

02634447071

02634447075

02634471795

026 3440 5830

09121623463

کلینیک گفتاردرمانی – بهترین کلینیک گفتاردرمانی البرز – بهترین کلینیک گفتاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی گفتاردرمانی

کلینیک کاردرمانی  – بهترین کلینیک کاردرمانی البرز – بهترین کلینیک کاردرمانی کرج – کلینیک تخصصی کاردرمانی

کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی البرز – بهترین کلینیک نوروفیدبک و روان شناسی کرج – کلینیک تخصصی نوروفیدبک و روان شناسی

کلینیک اختلالات یادگیری  – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری البرز – بهترین کلینیک اختلالات یادگیری کرج – کلینیک تخصصی اختلالات یادگیری

https://maps.app.goo.gl/pPRwr5YVosrrPN9ZA

 

 


Siavashataee.com

goftardarmani.com

behtarinalborz.ir

goftardarmanionline.ir

googleimage.ir

hamejaa.ir

medu-karaj.ir

siavashataee.ir

slpnews.ir

autismonline.ir

avalinkaraj.ir

behtarinkaraj.ir

goftardarmanikaraj.ir

goftareravan.ir

google-map.ir

googlegame.ir

googlemovies.ir

karaj-medu.ir

kardarmanialborz.ir

kardarmanikaraj.ir

loknatclinic.ir

loknatshekan.ir

neurofeedbackalborz.ir

otalborz.ir

otkaraj.ir

pff-rhs.ir

pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir

pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir

behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir

siavash-ataee.ir

slpkaraj.ir

slponline.ir

speech-therapy.ir

tjhvnvlhkd.ir

vazir.org

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان انقلاب

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان اشتراکی

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان رستاخیز

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان امام خمینی

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان نوری

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان مطهری

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان گلستان ۲۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان برادران

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر بلوار موذن خیابان نبوت

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان ۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۷

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۸

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۹

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۰

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۷

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۸

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی خیابان۱۹

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۰

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۷

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۱۸

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۰

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی گلستان ۲۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر خیابان اشتراکی فرعی کاج

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی نصر۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی  نصر۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی نصر۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی نصر۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی نصر۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی منصوری فرد

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی جهازیها

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۷

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۸

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۹

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۰

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۶

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۷

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۸

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۱۹

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد خیابان منصوری فرد

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد خیابان محمودآباد

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی یاس۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی میعاد۸

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی میعاد۴

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی یاس۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی یاس۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی میعاد

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی نسترن۳

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی چشمه نور

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی نسترن۵

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی آبشار

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی کوهسار ۱

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی کوهسار۲

بهترین مراکز آموزشی|   رجایی شهر محمودآباد فرعی کوهسار۳

Related posts