چه زمانی باید به گفتاردرمانی مراجعه داشت؟|گفتاردرمانی تخصصی درگفتارتوان گسترالبرز09121623463

چه زمانی باید به گفتاردرمانی مراجعه داشت؟|گفتاردرمانی تخصصی درگفتارتوان گسترالبرز09121623463

 

سیاوش عطایی، متخصص گفتاردرمانی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جام جم تاکید کرد:

همانطور که در مصاحبه های قبلی خوانندگان گرامی با اختلالات گفتاری و اهمیت درمان به موقع این اختلالات در پیشگیری از بروز کم توانی ذهنی، ناتوانی های یادگیری، لکنت، اختلالات گفتاری ناشی از کم شنوایی و ناشنوایی و بد شنوایی  و سایر اختلالات گفتاری آشنا شدند در این مصاحبه قصد دارم درباره سن مناسب مراجعه به گفتاردرمانی در جهت جلوگیری از بروز معلولیت  های گفتاری با سیاوش عطایی، متخصص گفتاردرمانی گفتگو داشته باشم كه حاصل آن در پي مي آيد:

در چه زمانی والدین باید به مراکز گفتاردرمانی و آسیب شناسان گفتار و زبان مراجعه داشته باشند؟

اگر فرزند شما؛ شیرخوار است و در مکیدن و بلعیدن مشکل دارد و یا به طور کلی در هر سنی  که  فرد در مکیدن، بلعیدن و جویدن مشکل داشته باشد. در سال اول زندگی چنانچه فرزند شما  مطابق سایر همسالان صداسازی و قان و قون ندارد.  اگر یک ساله شده است  اما به صدا کردن اسمش واکنشی نشان نمی دهد. اگر در سال دوم زندگی از کلمه برای برقراری ارتباط استفاده نمیکند و جملات دو کلمه ای ندارد. چنانچه  سه ساله است اما جملات سه کلمه ای نمی گوید. چهار ساله است اما گفتارش برای دیگران واضح نیست و والدین باید نقش مترجم را برای وی داشته باشند. اگر پنج ساله شده است اما در تلفظ بعضی صداها موفق نیست و خطا دارد. شش ساله و کلاس اولی است اما در یادگیری حروف الفبا، بخش کردن کلمات و صداکشی مشکل دارد. کلاس دوم است اما در روان خوانی کتاب درسی و جمله سازی مشکل دارد. کلاس سوم است اما در نوشتن انشا و درک معنای آنچه می خواند مشکل دارد. عملیات ریاضی را به خوبی انجام می دهد اما در حل مسئله های ریاضی مشکل دارد. در هر سنی که لکنت دارد به ویژه در سنین پیش از دبستان زیرا زمانی‌ که بسیاری از استرس های معمول روی کودک وجود دارد رشد گفتار و زبان، رشد رفتاری، رشد اجتماعی‌ و… اختلال پیدا می‌ کند. تکرار احساسات منفی‌ و ایجاد نگرش منفی‌ درباره خود و ارتباط،  در فرد دارای لکنت مشکل وی را حادتر می‌ کند. چنانچه فرزند شما در هر سنی است و تو دماغی صحبت می کند. کم شنوا و یا بد شنوا  است و به این دلیل مشکلات گفتاری دارد. به دلیل ضعف یا فلجی اندام های گفتاری خوب صحبت نمی کند. صدای او نسبت به همسالانش گرفته و خشن  است.

با تشکر از توضیحات مبسوط شما، چه خدمات ویژه ای در مرکز گفتار توان گستر ارائه می شود؟

در مرکز گفتار توان گستر با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان متبحر، دلسوز و استفاده از آخرین تکنولوژی ها  و دستگاه های توانبخشی و گفتار درمانی  به روز، اعم از سخت افزارها،  نرم افزارها و تست ها، روند درمان درمانجو را تسریع و تسهیل کرده و وی قادر خواهیم ساخت تا با پرداخت کمترین هزینه در کوتاهترین زمان به بالاترین بازدهی خود دست یافته و از خدمات مشاوره رایگان و مزایا بیمه تکمیلی بهره بگیرد. به طور مثال با به کارگیری دستگاه های لکنت شکن در درمان افراد دچار لکنت تاثیر چشمگیری در کاهش بروز لکنت و رفتارهای وابسته آن در جلسات درمانی و تعمیم روانی گفتار در محیط خارج از درمان در کوتاه ترین زمان و به صورت پایدار  داشته ایم.

با استفاده از یکپارچه سازی حسی، تربیت شنیداری در حیطه صداهای گفتاری، از بین بردن بد شنوایی، افزایش مهارت های پردازشی شناختی، انجام تحریکات حسی – حرکتی  و وستیبولار  و اثرات بازی درمانی، اتاق تاریک و نوروفیدبک در درمان اختلالات یادگیری، نقایص شناختی، سکته مغزی، اوتیسم، کم توانی ذهنی تاثیرگذار بوده ایم.

متقاضیان به چه صورت می توانند با مجموعه تحت مدیریت شما تماس بگیرند یا مراجعه کنند؟

روزهای زوج بین ساعات 19 الی 20 در مرکز گفتار توان گستر به نشانی: کرج، رجایی شهر، بلوار انقلاب، بین 13 و 14 نبش میدان اتحاد، ساختمان آراد طبقه دوم، ارزیابی و مشاوره رایگان اختلالات گفتاری و توانبخشی داریم، علاوه براینکه با تلفن های 02634443815 و 02634405830 و با سایت های: www.siavashataee.com

www.loknatclinic.ir

www.autismonline.ir

در خدمت شهروندان گرامی هستیم.


behtarinalborz.ir
goftardarmanionline.ir
googleimage.ir
hamejaa.ir
medu-karaj.ir
siavashataee.ir
slpnews.ir
autismonline.ir
avalinkaraj.ir
behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir
behtarinkaraj.ir
goftareravan.ir
google-map.ir
googlegame.ir
googlemovies.ir
karaj-medu.ir
kardarmanialborz.ir
kardarmanikaraj.ir
loknatclinic.ir
loknatshekan.ir
siavashataee.com
goftardarmani.com
neurofeedbackalborz.ir
otalborz.ir
otkaraj.ir
pff-rhs.ir
pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir
pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir
siavash-ataee.ir
slpkaraj.ir
slponline.ir
speech-therapy.ir
tjhvnvlhkd.ir
کرج شهرک بهارستان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج باغستان شرقی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج عظیمیه , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سه راه گوهردشت , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج رجایی شهر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج گوهردشت , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج چهارراه طالقانی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج کلاک , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سرجو , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حصار , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج وسیه , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج باغ پیر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج بیلقان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حسین‌آباد بیلقان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج علی‌آباد پرگیرک , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج تپه مرادآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج بیدستان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج صحرای ویان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج جوادآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج نهر رستم , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج دره دروا , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حسن‌آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حاجی‌آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج صوفی‌آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج وهرجرد (ورگرد) , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج دلمبر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حیدرآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج میان‌جاده , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج شنبه‌دژ , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج نوزمین , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سیاه کلان , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج کسین , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج کارخانه قند , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج حسین‌آباد مهرشهر , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج جو مردآباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سرحد آباد , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج آسیا برجی , بهترین مراکز گفتاردرمانی در کرج سرآسیاب

ادامه مطلب  در سالروز میلاد مسعود و خجسته حضرت ثامن الحجج(ع) –

Related posts