کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی: تکالیفی برای والدین و دانش آموزان با اختلال بیش فعالی/نقص توجه بخش چهارم

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار

کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی: تکالیفی برای والدین و دانش آموزان با اختلال بیش فعالی/نقص توجه بخش چهارمنشانه‌های رفتاری

کانون روانپزشکی آمریکا 14 ویژگی را بعنوان نشانه‌های اختلال بیش فعالی برشمرده است.

دست کم باید هشت مورد از این ویژگی‌ها به مدت دست کم 6 ماه در طفل مشاهده شود تا بطور قطعی وجود اختلال مذکور مورد تأیید قرار گیرد.

1- وول خوردن در سرجا و در بیشتر موارد بازی با دست و پا

2- بی تابی کردن و بی قراری در رویایی با محرک‌های بیرونی

3- پاسخگویی به سؤالات، پیش از کامل شدن آن‌ها

4- فقدان ملاحظه نوبت در جریان بازی، یا موقعیت‌های گروهی

5- به انتها و پایان نرساندن امورات خواسته شده و پیروی نکردن از دستورالعمل

7- توجه نکردن به درست انجام دادن تکالیف و بازی

8- ناتمام رها کردن یک فعالیت و پرداختن به فعالیت دیگر

9- نداشتن آرامش هنگام بازی بایست گفت اوقات

10- صحبت کردن بیشتر از حد معمول

11- قطع صحبت یا فعالیت دیگران در بیشتر موارد

12- گوش نکردن به صحبت‌های دیگران

13- گم کردن لوازم و ملزومات مورد کاربرد در مدرسه

14- پرداختن به امور فیزیکی پرخطر بدون در نظر داشتن عواقب آن

🍄 دلایل عمده ایجاد اختلال بیش فعالی و نقص توجه

دلایل ایجاد اختلال بیش فعالی و کم توجهی هنوز بطور قطعی مشخص نشده است ولی عوامل ژنتیک، عوامل عصب شناختی و عصبی شیمیایی، سم‌های محیطی، عوامل مرتبط به تغذیه، عوامل روانشناختی (تعامل طبیعت تربیت) و نوع رفتار پدر و مادر از جمله علت‌های محتمل این مشکل است.

🍄 شیوه‌های درمان

ادامه مطلب  کلینیک تخصصی نارساخوانی و نارسانویسی در کرج

گرچه هم اکنون مداوای صددرصد و قطعی برای این مشکل مذکور مشخص نشده ولی می‌توان با رجوع به تیم‌های روانپزشکان و روانشناسان که با سودمندی از روشهای دارودرمانی، رفتاردرمانی و اصلاح شناختی رفتاری به بهتر شدن رفتارهای اجتماعی، تحصیلی و روابط فامیلی کودک و نوجوان می‌پردازند کمک شایانی به ارتقای مهارت‌های زندگی آنها کرد.

برای مداوای این مشکل اولیا و معلمان باید درباره چگونگی رفتار با این دسته از دانش آموزان اطلاعات لازم داشته باشند.

ضمن اینکه احتمال دارد کودک تحت دارو درمانی یا روان درمانی قرار گیرد.

معلمان بایست با شناسایی بموقع دانش آموزان بیش فعال آنها را به مشاوران مدرسه‌ها یا هسته‌های مشاوره ارجاع دهند تا تحت مداوا قرار گیرند.

چنانچه بیش فعالی در سن و سال بیشتر مداوا نشود احتمال دارد فعالیت بیشتر از اندازه فرد کاسته شود. ولی نقص تمرکز هم چنان تداوم داشته باشد.

دانش آموزان بیش فعال به دلیل نداشتن دقت واجب و ضروری گرفتار افت تحصیلی می‌شوند معلمان بایست با این دانش آموزان مهربان و صبور باشند، آنها را به رسمیت بشناسند، در فعالیت‌های مشارکتی آنهارا نیز شرکت دهند و برای انتقال مطالب درسی از وسائل کمک آموزشی و بازی بهره ببرند.

ارائه تکالیف کم‌تر به دانش آموزان بیش فعال لازم می‌باشد و توضیح مطالب درسی به آنها باید شفاف‌تر و گام به گام ارائه شود ضمن اینکه تعامل اولیای دانش آموزان بیش فعال با مدرسه به پیشرفت تحصیلی آن‌ها یاری می‌کند.

خانواده دانش آموز بیش فعال بایست با او با مهربانی رفتار کنند و از سنجش و سرزنش کردن کودک خود بطور جدی ممانعت نمایند و با رجوع به مشاور یا دکتر متخصص در صورت لزوم راه حل شایسته‌ای برای مداوای این اختلال به کار بگیرند.

ادامه مطلب  کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج اندیشه خیابان آزادی خیابان شهرداری فرعی رودکی – سیستم آموزش آنلاین گروه آموزشی گفتار توان گستر

انجام فعالیتهای ورزشی علی الخصوص شنا، دوچرخه سواری و دویدن برای دانش آموزان بیش فعال بسیار مؤثر می‌باشد و خوردن غذاهای محتوی امگا۳ برای این اشخاص خیلی بافایده است. همچنین آن‌ها باید از میل کردن مواد غذایی شیرین بجز عسل ممانعت نمایند مواد تند و ترش تحریک پذیری دانش آموزان بیش فعال را افزایش میدهد بنابراین مصرف این مواد نیز باید کاسته شود.

ضمن اینکه مواد حاوی رنگهای مصنوعی برای این اشخاص زیانبار است.

بررسیها نشان می‌دهد نور مهتابی برای اطفال بیش فعال زیانبار است.

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی صالح‌آباد (ایلام)
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی لومار
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی ماژین
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی مورموری
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی موسیان

Related posts