کلینیک جامع توانبخشی در کرج:۴ کلید طلایی گرفتن تصمیم مهم در زندگی کدامند؟

کلینیک جامع توانبخشی در کرج:۴ کلید طلایی گرفتن تصمیم مهم در زندگی کدامند؟

گرفتن تصمیم

1. فکرتان را آزاد کنید

زمانی که با تصمیم های سختی در زندگی تان مواجه می شوید، مثل زمان هایی که باید انتخاب کنید که به یک کشور دیگر مهاجرت کنید یا نه، یا این که مجبورید شغل خود را عوض کنید اما می ترسید موقعیت اکنون خود را از دست بدهید، در این مواقع ممکن است تمام زندگیتان و شب و روزتان را مشغول فکر کردن به این باشید که چه کنید. ذهن شما در تمام این لحظات به دنبال مزایا و معایب انتخاب هایتان می باشد. گاهی اوقات از این فکر ها خوابتان نمی برد و پیش خودتان مشغول فکر کردن به ریسک ها و مشکلات تصمیم خود می باشید.
زمان هایی است که علم ،این فکر کردن ها را و درگیر بودن با تصمیم گیری ها را ارزش مند می داند و آن را برای ذهن شما مفید اعلام می کند. اما گاهی اوقات ممکن است این فکر کردن ها از حد نرمال خود بگذرد و دیگر خود این تصمیم گیری ها به مشکل جدیدی تبدیل شود که این اصلا برای روح و روان و حتی جسم شما نیز خوب نیست و آسیب به شما می شود. اگر مدت بسیار طولانی را صرف سبک سنگین کردن خوبی ها و بدی های یک موضوع یا تصمیم گیری کنید، فقط باعث به وجود امدن تنش و اضطراب خواهید شد. این استرس نه تنها شما را آزار می دهد بلکه باعث می شود از تصمیم گیری درست نیز ناتوان باشید.
طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده چنین نتیجه ای استنباط می شود که اگر افراد بر روی فکر ی تمرکز کنند و از آن فکر، راهکار ها و ایده های جدید تری خلق کنند ، در این صورت بسیار به ذهن خود کمک خواهند کرد و توانایی آن را افزایش خواهند داد. فکری که یکدفعه و ناخودآگاه به ذهن شما می رسد، می تواند بهترین ایده و فکر شما باشد. پس گاهی اوقات لازم است که ذهنتان و فکرتان را رها کنید. پس زمانی که به تصمیم های سرنوشت ساز و شرایط سخت برخورد می کنید ، کمی خودتان را از موضوع دور کنید و خودتان را سرگرم کنید. در این صورت ذهنتان در آرامش بیش تری می تواند خلاقیت بیش تری را از خود نشان دهد. ذهنتان را با موضوعاتی درگیر کنید که کلا مشکل را از یاد ببرد. اجازه دهید مغزتان کمی نفس بکشد. بعد از مدتی استراحت دادن به مغز، وقتی دوباره در آرامش به موضوع فکر می کنید، جوانبی را می توانید بسنجید که از قبل به ذهنتان نمی رسید.

ادامه مطلب  اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای فاز دو مهرشهر

2. به بازتاب و تاثیر اشتباهاتتان در زندگی فکر کنید

چه زمانی که اشتباه کوچکی مثل بر نداشتن چتر در هوای بارانی را مرتکب شوید، چه زمانی که اشتباهات بزرگی مثل مدیریت نکردن بودجه و کم آوردن پول در اخر ماه را مرتکب شوید، هیچ تفاوتی نمی کند. در مورد هر دوی این اشتباهات باید تمرکز کنید و زمانی را به تاثیرات و بازتاب این اشتباهات در زندگی تان فکر کنید.

این کار را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. به طوری که هر روز تایمی را اختصاص دهید و به انتخاب هایی که در طول روز انجام دادی، هر چه قدر کوچک ، تمرکز کنید و عواقب و بازتاب های آن را بسنجید. زمانی که متوجه می شوید تصمیم هایی که اتخاذ کرده اید نتایج خوبی نخو.هند داشت، از خودتان بپرسید که کجای کار اشتباه کرده اید. از هر اشتباهی که در زندگی کرده اید درس بگیرید. با این کار از تکرار دوباره ی اشتباه هات جلوگیری می کنید.

نکته:زمانی که متوجه شدید تایم طولانی را صرف فکر کردن به اشتباهاتتان کرده اید و کار به جایی رسیده که فکر می کنید نمی توانید هیچ گاه انتخاب درست داشته باشید و خودتان را سرزنش می کنید بهتر است دست از فکر کردن بردارید. مرور کردن دوباره و دوباره اشتباهات زندگی تان هم روحیه و انگیزه ی شما را می گیرد و هم از لحاظ علمی برای سلامت مغز شما مضر است. پس بهتر است در این مورد کمی محتاط و حساس باشید و مراقب سلامت روح خود باشید. اگر در طول روز ده دقیقه را به فکر کردن به انتخاب ها و تصمیم گیری های اشتباهی که در طول زندگی داشته اید اختصاص دهید ، برای شما کفایت می کند. در این صورت هم با روح و روان خود بازی نکرده اید و هم می توانید تصمیم گیری های بهتری در زندگی داشته باشید.

ادامه مطلب  اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در بلوار چمران

تصمیم گرفتن

3. گاهی اوقات به نقطه مقابل تصمیمتان فکر کنید

گاهی اوقات از نظر خودتان یک تصمیم درست می گیرید و قلبا و عقلا اعتقاد دارید که هیچ تصمیم بهتری در مورد آن موضوع خاص وجود نخواهد داشت. از نظر روان شناسی این موضوع برای بیش تر افراد صدق می کند و امری کاملا طبیعی می باشد. گاهی اوقات آن قدر در تصمیم خود جدی و ثابت قدم هستید که اگر کسی از شما بخواهد تصمیمتان را عوض کنید و تجدید نظر کنید، کاملا جبهه می گیرید. در واقع در چنین موضوعاتی عوض کردن تصمیم از خلق یک تصمیم برای شما چالش بر انگیز تر می باشد. اما باید قبول کنید که همیشه فرصت ها و تصمیم های بهتری وجود دارند که از دید ما پنهان مانده است و ما باید دنبال آن ها بگردیم و ان ها را کشف کنیم.

زمانی در زندگی میشود که فکر می کنید هر چه قدر هم تلاش کنید نمی توانید در جمع خوب صحبت کنید:

در واقع از نظر خودتان شما برای این کار ساخته نشده اید و این قابلیت هیچ گاه درون شما وجود نداشته و نخواهد داشت. بنابراین تنها تصمیمی که می توانید در این مواقع بگیرید این است که کاملا از صحبت کردن در جمع اجتناب کنید. از طرفی گاهی اوقات تصور می کنید نمی توانید در هیچ رابطه ای خوب ظاهر باشید و فکر می کنید که هیچ جذابیتی برای طرف مقابلتان نخواهید داشت. پس در این مواقع ترجیح می دهید سختی های تنهایی را به دوش بکشید و در هیچ رابطه ای قدم نگذارید. گاهی اوقات هم در زندگی وجود دارد که موضوع تصمیم گیری در میان نیست.و بعضی مواقع می رسد که شما یک فکر غلط را در ذهن خود پرورش می دهید و حاضر به عوض کرد آن نیستید. به عنوان مثال چندین سال است که عقیده دارید تمام افرادی که ثروت مندند انسان های خوبی نیستند و بر این بدبینی خود ثابت قدم می باشید.

ادامه مطلب  انتخابات گفتاردرمانی#سیاوش عطایی کاندیدا هیت مدیره انجمن گفتاردرمانی ایران  بهمن 98 :تهران شهرک نیروی هوایی فرعی لاله۶

بهتر است بدانید تمام باور های که خیال می کنید صد در صد درست می باشید و هیچ شکی در مورد ان ندارید، دقیقا همین ها هستند که شما را به گمراهی و سردرگمی می کشانند. بهترین راه این است که بر خودتان غلبه کنید و این افکار و باور هایتان را به چالش بکشید. شاید انجام ان کمی سخت باشد اما اگر می خواهید همیشه تصمیمات درستی بگیرید و از ان پشیمان نشوید بهتر است این راهکار ما را در پیش بگیرید.

اگر فکر می کنید که هیچ گاه نباید در جمع صحبت کنید بهتر است با این تصمیم خود مبارزه کنید و تمام دلایلی را که شما را به سمت این تصمیم سوق داده است را به چالش بگشید. یا این که اگذ فکر می کنید تمام ادم های ثروت مند افراد بد و خبیثی هستند بهتر است کمی دست نگه دارید و لیستی از افراد پولداری که در زندگی با آن ها برخورد داشته اید و برخلاف تصور شما انسان های مهربان و یاری رسانی بودند را روی کاغذ بیاورید.

پس گاهی اوقات بهتر است پا روی طرز فکر های قدیمی تان بگذارید و آن ها را عوض کنید . پس در این صورت هم دید باز تری نسبت به مسائل پیدا می کنید و هم در تصمیم گیری هایتان موفق تر عمل خواهید کرد.

4. با خود به عنوان یک دوست قابل اعتماد صحبت کنید

زمانی که باید تصمیم های سختی در زندگی بگیرید ، از خودتان بپرسید که ” اگر دوست من دچار چنین مشکلی می شد ، به او چه پیشنهادی می دادم؟” گاهی اوقات با پرسیدن این سوال به مغزتان ذهنتان شوک وتارد می کنید و ذهنتان از بعد دیگری به مسئله نگاه خواهد کرد.

ادامه مطلب  کلینیک بازی درمانی با رویکرد توانبخشی موثر در درمان لکنت l 09121623463 بندر دیر

پس با خود به عنوان یک دوست قابل اعتماد صحبت کنید. با پیش گرفتن چنین روشی می توانید بر احساسات خوئد غلبه کنید و راهکارهای عاقلانه تر و منطقی تری به خودتان بدهید. چون که افراد در برابر مسائل دیگران به دلیل این که بدون استرس به موضوع فکر می کنند می توانند تصمیم گیرنده های بهتری باشند. در این صورت به موضوع هدف مند تر نگاه خواهید کرد.

از طرفی اگر از این تکنیک استفاده کنید می توانید کمی به خودتان دلداری دهید و با خود مهربان تر باشید. اگر شما با دوستتان که از وجود مشکلی رنج می برد صحبت کنید، مطمئنا هیچ گاه به او جملاتی مثل ” تو هیچ گاه کار درستی انجام نمی دهی. تو هیچ گاه موفق نخواهی شد.” را به کار نمی برید و برعکس سعی می کنید به او امید و اتنگیزه بدهید. پس با خود مثل یک دوست دلسوز و قابل اعتماد رفتار کنید و مثل یک دوست نیز به خود راهکار دهید.

گرفتن تصمیم مهم در زندگی

 

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  کسین

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  کارخانه قند

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  حسین‌آباد مهرشهر

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  جو مردآباد

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  سرحد آباد

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  آسیا برجی

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  سرآسیاب

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  ده کرج

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  حسین‌آباد راه‌آهن

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  شهر صنعتی

ادامه مطلب  پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  اطراف امامزاده طاهر و امامزاده حسن

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  باغ فلاحت

 

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  شهرک رسالت عظیمیه

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  حصار بالا

اسم و آدرس بهترین گفتاردرمانیهای کرج در  سرجوی

 

 

 

Related posts